15 Ekim 2021 Cuma

Tadilat Dosyasi 9



 Bu zamana kadar yazdigim isler hic cikmamis olsaydi, bu yaz donemi icin planimiz evin orta katinda bulunan banyoyu yenilemekti. Cunku daha once de belirtigim gibi  o kadar zamandan sonra, evin bazi ihtiyaclari ortaya cikmaya baslamisti ve banyo da bunlardan biriydi. Gerci hala fayanslari seviyordum, degistirmeyecektim ama banyo dolabi sismisti, dus teknesi asla beyazlatamadigim bir sari renk almisti, klozet de taharetli olsa fena olmazdi. Yani fayanslar haric icini degistirmek istiyordum.


Fakat simdi ust kata banyo yapmaya karar verince, oraya alttaki banyodan wc gideri ve su tesisati (sadece soguk su vardi) cekilmesi gerekecek ve bu yuzden alt kattaki banyonun duvarlari kirilacakti. Haliyle bu banyo da hazir kirilmisken degismesi iyi olurdu. Boylece evdeki isler; odayi bolme, bolunmus kisma bir banyo ve camasir odasi yapma ve orta kattaki banyoyu komple yenileme olarak yeniden guncellenmis oldu (her yeni kararda is sayisi artiyor farkindaysaniz)😬


Bu durumda planlari cizerken iki banyoyu da dusunmem gerekiyordu. Bir bakima bu cok iyi oldu cunku her istedigim detayi ya birinde ya digerinde kullanabildim. Sadece orta kattaki banyoyu degistirseydim, evde hic kuvetimiz olmadigi icin oraya bir kuvet koymayi istiyordum. O banyo cok buyuk degil fakat ayni ev tipinde oturan bir arkadasim koymustu ve sigabiliyordu. Tabi geriye cok kucuk bir alan kalacakti ve o banyoda bulunan mevcut ikili lavabodan vazgecmem gerekecekti (ki cok seviyordum rahat oluyordu cocuklarla). Hatta ilk cizimlerimi oyle yapmistim. 


Fakat bir gece resmen aydinlanma yasadim (tum gun proje cizince gece beyin de surekli bunla mesgul oluyor herhalde). Yahu sen kafayi mi yedin? Orta katta her dus aldiginda kuvet mi temizleyeceksin? Her sabah telasla okula hazirlanirken tek lavabo basinda kavga mi ayiracaksin? Yine herseyi aynen birak, kuveti ust kata tasi, orada ayda bir-iki kullanilir zaten!!


Boylece orta kati yine dus, ikili lavabo ve klozet olarak biraktim, cati katini da klozet, kuvet, tek lavabo ve makineler olarak planladim. Orta katin yerlesimi yine ayni kaldigi icin tek dusunmem gereken dekoratif konulardi ancak; cati kati cok detayli bir planlama gerektirdi cunku bildiginiz uzere dakkapel altinda bir depolama imkani vardi ve onlarin hala kullanilabilir olmasini istedim. Yani egimli catilar, acilmasi gereken kapaklar, makinelerin gecis yolunu kesmemesi gereken kuvet ve lavabo, alt katin wc giderine tikanmadan akis saglayacak bir klozet konumu (araya merdiven boslugu da giriyor),  keza banyo ve makinenin atik su gideri konumlari ve bunun ustune biraz nasil dekoratif gozukur diye epey bi kafa patlattim oyle boyle degil. Artik gozlerimi kapadigimda aklimdan Queen’s Gambit’teki Beth’in satranc oynamasi gibi, ben de banyo parcalarini yerlestiriyordum. Bir ara gozumle baktigim mesafenin kac cm oldugunu soylemeye baslamistim 😖


Degisimden once orta katin banyosu


Dus ile klozet arasina orulmis bu duvari da istemiyordum, daha kucuk ve bunaltici bir hava veriyor.


Bu evde ikili lavaboyu ilk kez tecrube etmistim ve cok sevmistim. Normalde bu kadar daginik olmuyordu ama nedense bu fotoyu birden bire aklima gelmis cekmistim, ani olarak kalsin diye. Cocuklarin boyu dolabin
aynasina yetmiyor diye onune kucuk ayna koyuyorduk 😞 Genelde aynali dolaplar hep yuksektir ve yenidinde asla aynali dolap istemiyordum. 


Dekorasyona dair yillardir kullanim tecrubesinden grlen ufak tefek tercihlerim vardi tabi ama butun olarak, ne turde bir dekorasyon, hangi renk agirlikli fayanslar, klasik mi modern mi gibi bazi tercihler yapmak gerekiyordu. Bu noktada insan gonlunden gecene mi mantigina mi kulak verse kararsiz kaliyor. Sonucta 40 yasina gelmisim, bundan sonra bir daha gonlumu oksayan banyom olur mu yap gitsin, yoksa klasik renklerden hic vazgecme her donem gideri var dusuncesi mi dikkate alinmaliydi? Meger basit bir tadilat isi insana hayati da sorgulatiyormus anladim. Gonul mu mantik mi; nefs mi akil mi?????? Siz olsaydiniz hangisini alirdiniz?



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder