8 Haziran 2020 Pazartesi

KG 75-87 Corona Testi Oldum

Karantina gunluklerini ikiser hafta arayla yazmaya baslamisim, planli degil ama nedense oyle gelisiyor. Bu durumda iki hafta boyunca gun gun neler yaptik/yapiyoruz hatirlamak zor. Bir onceki misafircilik baslikli yazdigim gunlerin aksine, bu son iki hafta kimseyle hic gorusmeden, sadece ailecek yaptigimiz bir kac acik hava gezisi ile, yine cocuklarin yari okulda yari evde olduklari, siradan gunlere donustu. Yine duygusal gelgitler, kimi buhranli kimi neseli gunler. Fakat bir kac kalp carpintisi gecirmedik degil. 

Ilki oglumun ateslenmesiydi. Okullar acildiktan tam iki hafta sonraya denk gelen, 25-26 mayis civarlari bir gece yuksek ates, ardindan biraz halsizlik vs ile iki gunde bitiveren bir olay. Bir iki gun arayla aynisi kizimda , o bitti kocamda, o bitti bende derken, biz acaba korona mi olduk endiseleri... Yalniz benimki biraz daha agir idi, cunku her vucut direncim dustugunde kendini tekrarlayan kroniklesmis bir faranjitim var. Beni yine yatirdi, iki gun atesli, bogazlar feci iltihapli olunca, gectigimiz cuma gunu (hastaligin basladigi gecenin sabahi idi) ev doktorunu aradik. Sekreter not aldiktan sonra, doktor bizi geri aradi, sikayetlerimi dinledi, korona gibi durmuyor ama ortak semptomlar da oldugu icin, seni korona ussune yonlendirecegim dedi ve o bolumde ayni gune bir randevu ayarladi. Tabi boyle yazinca uzay merkezi gibi oldu ama bizim kasabanin aile hekimligi zaten kucuk bir yer, ust katta, 4-5 doktorun odasinin oldugu, alt katta sekreter ve minik bir kan alma ve hemsire odalarindan ibaret 3 katli tatli bir hollanda evi. Korona ussu yapilan yer de yolun karsinda, yine oraya ait olan baska bir ev :) Tek farki iste doktorlar maskeli (diger taraftakiler degil), onlemleri daha arttirilmis. Gorustugum kadin hekim, beni iyice her acidan muayne etti, bogazima antibiyotik verdi (burda antibiyotik verilmesi cok nadir bir durumdur, ancak mecbur kalinirsa verilir ki halimi anlayin), o da koronaya benzemiyor ama istersen test yapalim dedi. Ay ben de zaten onu istiyodum. Hadi kendi vucudumun sinyallerini hep takip ediyorum ama, cocuklar gidip geliyor, e hepimiz sirayla olduk ya koronaysa? Yaptilar. Burnumun ve girtlagimin kokune cubugu dayadilar. Gunlerden cuma, sonuc pazartesi. Maille uzun ve heyecanli bekleyisimiz bu sabah son buldu, negatif. Maille bekledik cunku bayramda gorustuklerimiz eger pozitif cikarsak, bulastirdigimiz kisiler olacakti. Diger yandan ay keske pozitif ciksa diye dilemedik degil, cunku hepimiz gecirmisiz, hem de cok zorlanmamisiz, ne iyi kurtulmus olurduk hem. Tamam diger arkadaslar risk olabilir ama onlar da ayni dusuncedeydiler cunku hepimiz bikmistik. 

Bu sabah sonucu alinca sevindim tabi ki, cunku kimlere bulastirdim acaba psikolojisini kaldiracak durumda degilim su anda. Belki evet o kafaya da geliniyordur, sonucta hic kimse bile isteye yapmiyor bunu ama dedim ya zaten duygusal olarak surec beni yormustu. 

Bu ara vakalarimiz hic bitmiyor nedense, tam bir hafta once de yine doktora gittim, bu sefer de konumuz ayak bilegime yerlesmis iki kene. Onceki hafta cuma sabahi uyandigimda ayak bilegimdeki karartilari kizim farketti, bir pirinc tanesinden buyuk olmayan iki kene nasil da pencelerini sokmus bilegime. Fakat asil tuhaf olan ve hala anlayamadigim, en son orman cimen icine pazartesi ve sali girmisim, o gunler yapistiysa, cuma sabahina kadar nasil gormemisim. Ustelik hava cok sicakti hep etek sort giydim terlikle gezdim. Butun gece uyukuda yataga carsafa surununce bile dusmemis... Hemsire cimbizla cikardi, tek icimlik antibiyotik verdi, bir sey olursa ara dedi tamam. Neyse hic bir enfeksiyon olmadan gecti bitti.

Bu ara hollanda ne alemde derseniz, gecen pazartesi yasaklar bir nebze olsun gevsetildi, restoranlr cafeler, spor ve muzik okullari acildi. Biz tabi daha henuz siftah yapmadik ama millet ilk gun kosa kosa restoranlara gitti. Sebebi cok iyi anliyorum elbette, bakiniz avm asermek :) Bilmem kac ay sonra baska birinin elinden yedigim ilk yemek, ilk icecek diye bildirimler dustu onumuze :))


Veee bu pazartesiden itibaren de okullar normale dondu. Haftada bes gun, eskiden oldugu gibi ayni gidiyor cocuklar. Yalniz kucuk olan iki gun gidecekmis meger onu da okuldan alinca ogrendim, cunku kucuklerin ogretmenlerinden yasli olup risk sebebiyle isten muaf olan ogretmenlerimiz varmis. Geriye kalan ogretmenlere de tum ogrencileri dagitinca, siniflar cok kalabalik oluyormus. Bu sebeple bizim okul yine sinifi ikiye bolup ikiser gun gidecekleri sekilde ayarlamislar. Sadece seneye okuma yazma donemine gececek cocuklari da ekstra bir gun cagirip onlari uclemisler, son hazirliklari tamamlamak icin. Diger okullarda boyle bir sey duymadim yani onlar da 5 gun gidiyor ve birakip almalarimizdaki kurallar disinda, evet cocuklar icin her sey normale donmus gozukuyor.

Bu son iki haftanin bir kisminin yagisli gecmesinden oturu, bir kisminin da bayram gezmelerinin dinlenmesini teskil etmesinden oturu, daha cok evdeydik ve sanki yeniden sosyallesme oncesi karantina gunlerindeki gibi yasadik. Tabi haliyle eve dair daha cok isler yaptik ve buyuk projelerimizin uzerine birer birer ciziyoruz. Bu zamana kadar hep ihmal edip depo gibi kullandigimiz cati katini, yeniden dekore edecegiz ve bu beni cok heyecanlandiriyor. Bazi on hazirliklari tamamladik, yavas yavas uygulamaya baslayacagiz. Onceden gozumuze gorunmeyen detaylar, evdeyken batar oluyorlar degil mi?

Bu arada gecen hafta hollanda basbakanimiz aciklama yapti. Saniyorum diger ulkeler de yaz sezonu icin kapilarini kime acip acmayacaklarini ilan ettiler. Buna gore, hollandanin izin verdigi ulkeler arasinda turkiye yok!!! Haliyle pek cok kisi hayal kirikligina ugradi, ustelik eger giderseniz dondugunuzde 15 gun karantina var ve basiniza bir hal gelirse bizden hizmet beklemeyin diyor. Vay anam vay. Irkcilik gibi gorunse de bu sekilde turuncu kodlanmis ulkeler arasinda danimarka ve isvec de var. Buna ragmen ispanya fransa serbest ama oradaki vaka oranlari hep hollandadan fazla idi. Soylendigine gore, bu izinler ayni zamanda, o ulkenin kendi ic yasaklarina bakilarak da verilmis, yani, turkiyede simdilik kendi icinde kismi yasaklar soz konusu oldugu icin, bizim basbakan diyor ki, bu ulkede yasaklar devam ediyor o yuzden alarm veriyoruz orasi turuncu bolge seklinde. Diger yandan soyle bir haber cikti hollanda basininda. Bizim baskan turisti gonder biz iyiyiz demis amma kendi halkinin yasagini kaldirmamis gibi bir kinama haberi.

Baska aklima gelmiyor neler yaptik ama cogunlukla instagramda her gun hikaye/post paylasiyorum. Oradan sectigim bir kac gorsel ile veda edeyim. Podcastler icin ise demleniyorum diyeyim...

Mutfak rafinin gorselini degistirmek icin sipsak suluboya calismasi

Cogunlukla kizimin sardigi home made sushiler

 
Kizimin baslayip benim tamamladigim ilk bitmis punch nakisi calismasi



8 yorum:

  1. Selam ailenize size geçmiş olsun. Sulu boya ve punch nakışı çalışması çok hoşuma gitti.Hollanda hükümetinin Türkiye'ye bakış açısı ve Türkiye' de 65 yaş üzeri yasakların devam etmesi ülkemizdeki durumu açıklıyor. Hollanda'dan okullar ve sosyal hayat ile ilgili bilgi almak güzel.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tesekkürler. Twitterdan takip ettiğim kadarıyla şu dönemde türkiyedeki insanlar bizim bir ay önce yaşadığımız paniği yaşıyorlar. Nasıl olacak olur mu olmaz mı şeklinde. Ama bir sekilde buna da alışılıyor çünkü önceki yazımda da dediğim gibi kontrollü yayılımda risk daha az, hava da ısınıyor insanlar daha mutlu d vitamini daha çok. Yaz sonunda biyğk ölçüde bitecek inşallah

      Sil
  2. Çok geçmiş olsun. Biz geçen hafta 2 farklı mekanda kahvaltı yaptık, başka bir yerde de akşam yemeği yedik, 2 kez denize gittik, bugün de 3 aile piknik yaptık. Şu anda bizi linç etmek için hazırda bekleyenler vardır eminim ama eninde sonunda herkes böyle yapacak çünkü uzun vadede yapılacak başka bir şey yok maalesef. Önlemlere birebir uyanların tercihlerine saygı duyuyorum tabi ki ama ben normalleşme yanlısıyım. Tabi bu durumda şu ana dek hiç Corona vakası görülmemiş olan bir ilde, ilçede yaşıyor oluşumuzun etkisi çok büyük.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında hiç korona olmayan yerde yasaklar altında yaşamak çok sinir bozucu olmalı. En azından dışarıdan insan sokulmaması şartıyla yasakları kaldırabilirlerdi. Normalleşme en karşı olanların bile eninde sonunda kabulleneceği bir aşama olacak ne yazık ki. Benim de zaman zaman korkularım ayyuka çıkıp paranoyaklaştırsa bile genelde normalleşmeye daha yakınım diyebilirim

      Sil
  3. Çok geçmiş olsun Gece! Kalbim çarparak okudum :( neyse ki sonu temiz.... Boğaz için zencefil önereceğim, Lukas doğduğu sene ben de çok hastalıklı bir kış geçirmiştim, taze zencefil kurtarıcım olmuştu şimdi soframdan eksik etmiyorum ve hatta boğazım batmaya başladığı an hemen küçük tırnağımın 1/4'ü kadar bir parçağı çiğniyorum, çok iyi geliyor, çocuklar da balla karışık vs.. Yemeklere bile katıyorum çorbalara falan çaktırma :))) Haberleri yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zencefil bizim evden de eksik olmuyor. Özellikle kronik faranjitim olduğu için dolapta zencefil kürü her daim hazır. Bir de taze nane yaprağı birkaç dilim zencefil ve baldan oluşan çayı içerim sık sık. Çocuklara henüz yediremiyorum ama yemeklere vs karıştırma işi anneliğin gereği :))

      Çok tesekkürler cerencim

      Sil
  4. Gelmiş geçmiş olsun diyeyim zira şu dönem için üst üste gelmiş :( ama sonuçların iyi olması ne mutlu. Allah sağlıktan ayırmasın :)
    Sushi müthiş gözüküyor ev yapımı olduğunu fotoğrafın altını okuyunca idrak edebildim. Diğer çalışmalar ise çok zarif ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Çok zorlu süreçlerden geçmişsiniz bu ara ama Allah'tan bir şey çıkmamış. Sizin adınıza sevindim.

    YanıtlaSil