13 Aralık 2012 Perşembe

Erkek Fatma Helo

Haftaya Türkiye'de olacağız inşallah. Daha bir ay öncesinden kızımızı ele güne hazırlamak için derslere başladık :) Hadi kızım dede de, hadi kızım bay bay yap, hadi kızım gel babası gel nasıl yapıyormuş göster vs. Topluluk içinde bebeğin marifetlerini göstermek anne babalığın şanından değil midir? Biz de kızımızla gurur duyalım istedik (!)

Malesef bizim Helo çok afacan çıktı. Yemem ben bu numaraları ben maymun muyum her dediğinizi yapıcam çekin gidin başımdan tavırlarında sürekli. Ben ona gel babası gel yaparken bu kadın neden böyle aptalca davranıyor der gibi yüzüme bakıyor. Nitekim öğretmeye çalıştığım bu tarz şeyleri yapmıyor.

Elbette ki Aziz Nesin'in Şimdiki Çocuklar Bir Harika kitabındaki gibi harika çocuklar yarışı yaptırmak en son istediğim şey, umrumda bile değil bunları yapıp yapmaması. Fakat ciddi ciddi düşündüm bu kız neden yapmıyor öğrettiklerimi, acaba öğrenme bozukluğu mu var diye.

Sonra kocimle kafamızdan bir liste yaptık. Şunu öğrendi mi tick, bunu öğrendi mi tick, bunu yapıyor mu hayır... şeklinde. Gördük ki öğrendiği bir çok şey var ama bazılarını da öğrenmiyor, ve ya öğreniyor ama yapmıyor bilemeyeceğim. Her bebek öyle mi bilmiyorum ama ona verdiğim bilgilerde seçici davrandığını, hoşuna gidenleri yapıp, gitmeyenleri yapmadığını, onun da bir tercihi& karakteri olduğuna kanaat getirdim.

Bazı şeyleri ise ben hiç göstermediğim halde kendi kendine öğrenmiş. Mesela yaklaşık bir aydır krem şişesinin tık diye açılan kapağını ağzıyla açıyor ve bunu şuan öyle ustalıkla yapıyor ki kapaklı tuzluk, her türlü kapaklı şişe anında açılıyor.

Bir süredir bizim bardaklardan su içmek istiyordu. Ben de veriyordum, bir de ona ufak shot bardaklardan aldım onunla içiyor suyu. İki gündür ise su içerken bırr yapıp baloncuklar çıkarmaya başladı. İlla ki yapacak, su içmek için çırpınıyor ama meğer niyeti su içmek değil oyun yapmakmış.

Bir de nasıl öğrendi hiç fikrim yok harika futbol oynuyor. Ne bir maç izledi ne de bizden gördü (ama hamileyken kocamla karşılıklı paslaşma oynuyorduk, acaba  zaman mı öğrendi :)). Topu ayağıyla sürüme, karşılıklı paslaşma konularında kırk yıllık oyuncu gibi bacak hareketleri yapıyor. Cem bile şaşıyor. Top gelirken ayağını koyup durduruyor, top geri kaçmışsa bacağını geri atıp çekiyor falan. Tekme vuruşları da süper, babası mest oluyor.

Dahası bu işi ilerletti, artık bir çok oyuncağına erkek çocukları gibi tekme atıyor. Zaten hareketleri de erkek gibi. Mesela mama sandalyesinde bir dizi havada, bir kol taksi şoförü gibi dışarda oturuyor, keza bebek arabasında da kol hep dışarda.

Dün akşam da "erkek çocuğum olsaydı nasıl olurdu diye hiç merak etmiyorum artık " dedi babası ya artık daha ne olsun :)


10 yorum:

  1. Mama sandalyesindeki görüntüsü gözümün önüne geldi, gülmekten alamadım kendimi:)Maşallah diyorum:)Ne güzel işte sizi erkek çocuğum olsa nasıl olurdudan da kurtarmış:)Gerçekten bu kadar minikken bile seçimleri kararları var, bizimki de bazı şeyleri kesinlikle yapmıyor, bazı şeylerdeyse ağzım açık kalıyor:)

    YanıtlaSil
  2. Maasallah Helocuga :) erkek olsa futbolcu olup para kazanirdi bolca :)
    Su icme istegine hayran kaldim her ne kadar oyun da yapsa icer bizimkini kasikla kandirip vermeye calisiyoruz kaniyoo :)
    He birde geliyormussunuz sevindim ozledim sizi o kollari tek basina yiyecegini mi saniyorsun bizde isteriz :))

    YanıtlaSil
  3. Hahaa ne güzel ya, karakter sahibi helo :) mama sandaltesinde oturuşunu hayal ettim de... dediğiniz gibi tam bi erkek fatma portresi var galiba karşımızda :))

    YanıtlaSil
  4. Süpersin Dila:)) Maşallah sana.Bizde yılbaşında bursa ya gideceğiz.El sallamayı ve gel babası gel gel olayını bende öğretmeye çalışıyorum ama Ada el çırpıyor sadece:)) Kocaman oldular ya gece:) ben seni hamile iken ( blogunu yani ) keşfetmiştim.Okuyordum hep..Nerden nereye bak..Blogdaş olduk:) Sevgiler..Şimdi en iyi yolculuklar..

    YanıtlaSil
  5. (: oy yesinler onu yesinler

    YanıtlaSil
  6. Simdiden iyi yolculuklar , ben de cok isterdim gidebilmeyi en azindan yeni yil icin ama cok pahaliya geliyor benim yolculugum bize su an :(

    Ben de Enoch a hic gel gel hareketini gostermedim ama beni oyle cagiriyor.Ben de senin gibi cok supheye dusuyorum bazen acaba neden diye , en cok korktugum sey dikkat bozuklugu olmasi ama bunun icin de gerekli tedbirler varmis simsiden basladim arastirmaya..Senin bir bilgin var mi bu konu hakkinda.?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. malesef bakmadım gelince ben de bir bakayım ne imiş ne yapmalı falan

      Sil
  7. maşallah :) zamanla neler yapar neler.. her gecen gun sizi sasirtacak,guldurecek :)
    iyi yolculuklar, keyifli bir tatil dilerim
    ve yeni yılınızı simdiden kutlarım. hepimiz icin ccoookkkk guzel bir yıl olsun insallah.
    sevgiler, aynur.

    YanıtlaSil