6 Aralık 2012 Perşembe

# ameliyatsız kepçe kulak düzeltme # bebeklerde kepçe kulak tedavisi

Bebek Kulaklarında Şekil Bozuklukları, Kepçe Kulak Tedavisine Dair

Kızımın kulaklarında bir miktar kepçelik var. Hem annesinde hem babasında farklı biçimlerde bu özellik olduğu için beklenilmeyen birşey değildi aslında. Doğduktan sonra bu duruma bir süre kafayı takmıştım ve üzülmüştüm. İleride arkadaşları falan dalga geçer diye. Ancak daha sonra annemin de dürtmesiyle, 9 ay boyunca karnında taşırken her gün sağlıklı olsun diye dua ettikten sonra, yaradan sağlıklı bir bebek verdiği halde bu ayrıntıya takılmanın nankörlük olduğunu anlayıp, tövbe edip şükrettim. Çok şükür her uvzusu sağlıklı yüzü ay parçası gibi güzel (sizden gelen yorumlara göre) bir kızım var.

Kızımın 3-4. ayları arasında Türkiye'deydik. O zaman annemlerin komşusu olan bir abla, kendi kızının da doğduğunda öyle olduğunu, sürekli saç bandı takarak henüz çok yumuşak olan kulağın kıkırdak yapısının bandın zorladığı şekilde sertleşeceğini ve kepçeliğin düzeleceğini söylemişti. Ondan sonra bant takmaya başladım ama gerek havaların çok sıcak oluşu, gerek kıpırdak kızımın bantı sürekli gözlerinin üzerine düşürüp ağlamasından dolayı çok dengeli yapamadım bu işi. Havalar soğuduğunda ise kızım artık eliyle bantı çıkarmaya başladı, şimdi ise kesinlikle taktırmıyor, şapkalarını bile çıkarıyor yaramazım.

Dün internette tamamen alakasız birşey ararken bir siteye rastladım. Ear Buddies sitesinde doğuştan olan kulak deformasyonlarının bebekler yeni doğduğunda bir çeşit aparat kullanarak düzeltilmesine yardımcı ürünler satılıyormuş. Siteyi inceledim, mantık yukarıda yazdığımla aynı. Öncesi ve sonrası resimleri o kadar dikkat çekici ki, bundan daha önce haberdar olmadığım için çok hayıflandım.


Resimde görüldüğü gibi, bebeğin kulağına şekil vermek için aparatlar var. Bunlar zararsız ve canını yakmacak şekilde dizayn edilmiş. Bir de kulağın arkaya yapışması için özel bantlar tasarlamışlar.Çok değişik biçimlerde kulak sorunları oldukça iyi hale gelmiş burada öncesi ve sonrası resimleri mevcut.

bir de bantlar var

Bu aparatlar ne kadar erken kullanılırsa o kadar çabuk sonuç alınıyormuş.

Doğar doğmaz kullanılmaya başlandığında 2 hafta
1 aylıkken 1 ay
2 aylıkken 2 ay
3 aylıkken 10 hafta
4-6 aylıkken 3 ay
6 aydan büyükken 4 ay

kullanılması gerekiyormuş. 2 yaşından büyük çocuklarda da sonuç alındığına dair çalışmalar varmış.

Böyle bir aparatı kullanmak şu an bizim için çok zor. Kızımın asla tutmayacağını tahmin ediyorum. Diğer yandan yukarıdaki zamanlara göre oldukça geç kalmış durumdayız. Şimdilik ben elimden geldiğince saç bandı kullanacağım. Zaten eşim bu konuda bana çok kızıyor, birşey yok kulaklarında deyip beni desteklemiyor.

Neyse bu yazıyı yazdım ki benim gibi bilmeyenler varsa haberdar olsun. Yeni doğmuş bebekler daha sakin ve genelde uyudukları için uygulama yapmak daha kolay olacaktır. İlla ki bu aparatları kullanmaya da gerek yok, saç bandı ve şapkalarla da benzer etkiyi sağlayabilirsiniz.

34 yorum:

  1. benim kızımında tek kulağında azıcık düşüklük var. hatta senin o eski yazını okuyunca gülümsemiş ve annene sonuna kadar hak vermiştim. sonuçta sağlıklarını etkileyecek birşey değil çok şükür. ilerde çok rahatsız olursa estetik yaptırır geçer artık :)

    YanıtlaSil
  2. benim kızımın da tek kulağında var. ki yatarken o kadar düzeltmemize rağmen kıvrılır üzerine yatardı.
    ama bir arkadaşımın annesi abisine doğar doğmaz bant yapıştırmış ve işe yaramış.

    YanıtlaSil
  3. İnsan anne olunca ne kadar genele şükretmesi gereksede detayda takılıyor bazı şeylere evlat sonuçta herşeyi elden geldiğince iyi olsun ister insan..

    E çaresi varken denemedim erken yapsaydım diye hayıflanman doğal ama hala kaçırmış değilsin bence bant olayını dene derim hatta 2-3 gün sen tak önünde dikkatini çekecektir sonra onada dene evde bantlı gezin bakalım işe yarayacak mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba bu mkaulak bandını neren alabılırım acaba

      Sil
    2. Yazıda verdiğim link bir ingiliz sitesi eğer yurt dışı sipariş verebiliyorsanız siteyi inceleyin derim. Ancak anladığım kadarıyla bu bantın benzerini eczanelerde bulabilirsiniz. Çok güçlü yapıştırıcı etkisi olmayan bantları kullanabilirsiniz. Mümkün olduğu kadar da kimyasal içermesin. Ancak bence en iyi yol şapka ve saç bantları

      Sil
    3. Merhaba bu yazı üzerine biz ingiltere den ear buddies getirttim kartıyla beraber 290 tl ye geldi. İçindeki aparat ve küçük bantlari kullanamadık ki bizim kızımızın kulağında düşüklük değil komple kepcelik var büyük bantı yapistirdik çıkartması cidden zor oldu. Bunlarla beraber bir bandana geldi aslında onu sürekli takmak bile ise yarayabilir ama biz onunla da zor baş ettik.

      Sil
    4. Merhaba benim kızımda da aynı şekilde kulak deformasyonu oluştu sürekli üstüne yatar kulak kıvrılırdı bant ve bandana asla taktırmadı şuan 19 aylık bende kullanmak isterim ama fayda ederim acaba

      Sil
    5. Merhaba aynı dertten bizde muzdaribiz bizimki sonradan üzerine yatıp kıvırmasıyla oluştu ne kadar düzeltsemde tekrar ediyodu bandana bant asla kabul etmedi zaten şimdi 19 aylık olduk bu saatten sonra bu ürünler işe yararmı etkisi olursa bende almak isterim

      Sil
    6. Deneyebilirsiniz bence tam olmasa da iyiye gidebilir

      Sil
  4. Güzel bilgilendirme olmuş. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Çok faydalı oldu teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. Kulak splintage Nereden bulabiliriz?

    YanıtlaSil
  7. http://www.earfold.com

    YanıtlaSil
  8. nerden alacağız bu kepcelık ıcın bantları
    11

    YanıtlaSil
  9. Normal yara bandı sa işinizi görür kanaatindeyim.

    YanıtlaSil
  10. Oğlumun tek kulağın da düşüklük var benimde.henuz 4 aylık ve bu ürünü Türkiye den bulabilirmiyim acaba.kullanilmis da olsa satın almak istiyorum çok acil

    YanıtlaSil
  11. merhaba anneler bebeklerde tedavi edici otositick diye bant var bebeğimde kullanıyorum kullanan anneler den de tavsiye aldım memmnunlar. herhangi bir zararı olmadı cildine bebekler için üretilmiş

    YanıtlaSil
  12. Otostick kulak bandı faydası odunu sizin bebeğinze

    YanıtlaSil
  13. merhaba bu aparati nerden temin edebiliriz yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  14. kulağa takılan aparati nerden bulabiliriz yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlara bakarsanız tavsiyeleri bulacaksınız

      Sil
  15. Benimde kızım 2 aya girecek aparat olarak pamuk ile şekillendirme yaptım kıvrımları düzgün değildi makarna gibi rulo yapıp kıvrımına yerleştirdim resimdeki gibi üstünede şapkasını taktım fayda gördüm :))) tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  16. Merhaba, Ankara'da ve İstanbul'da doktorların uygulamaya başladığı yeni bir sistem geldi artık Türkiye'ye. Nerdeyse tüm kulak şekil bozukluklarını yenidoğanlar için erken uygulama ile düzelten bir sistem bu. EarWell sistemi için
    https://kuartismed.com/earwell_turkiye/ bu sayfadan inceleyip bilgi alabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  17. Resmilerde ortada bulunan Deringil isimli aparatı nereden bulabilirim

    YanıtlaSil
  18. Resmilerde ortada bulunan during olan aparatı nasıl ulaşırım

    YanıtlaSil
  19. Merhaba,
    Bebegimiz icin ingiltereden siparis vererek earbuddies temin etmistim. Sapkasi , sekillendirme aparati ve kendine ozel bantlari oyle duruyor. Isteyen olursa benimle iletisime gecebilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serkan bey merhaba, earbuddies aparatları hala elinizdeyse almak isterim.

      Sil
    2. 05448110710. Arayabilirsiniz

      Sil
  20. https://www.earbuddies.com/products/earbuddies?variant=17082114692
    Urune buradan bakabilir

    YanıtlaSil
  21. merhabalar benimde 1 aylık bir yeğnim var ve doğduğu zaman çocuk doktoruna götürdük 5 günlükken kepçe kulaktı ve şekil bozukluğu vardı earwell diye sistem ve de gercekten ciddi derecede düzelme var gözle görülen bizim yaptırdığımız doktor ankaradaydı yaşar hüseyin onganlar bilgi@doktoryasar.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fiyatı nedir acaba

      Sil
    2. Bizde yaptıracağızda fiyatını da yazar mısınız

      Sil
    3. Bizde yaptıracağızda fiyatını da yazar mısınız

      Sil
  22. Merhaba,
    Bebegimiz icin ingiltereden siparis vererek earbuddies temin etmistim. Sapkasi , sekillendirme aparati ve kendine ozel bantlari oyle duruyor. Isteyen olursa benimle iletisime gecebilir.
    05448110710

    YanıtlaSil