21 Eylül 2009 Pazartesi

# ben # Düşünce Yazıları

İyi Bayramlar

Merhabalar, yazıyorum ama bilmiyorum yayınlanacak mı çünkü biliyorsunuz blogger bu aralar çok keyfine düşkün oldu. Gerçi benim de yazacak fırsatım olmadı.

Bayramın ikinci günü sabahı bu satırları yazarken, aslında hala hiç bayram coşkusunu hissedemediğimi hissediyorum şu an.

Cuma öğlen saati amcamın vefat haberini aldık ve cumartesi günü erkenden (Cumartesi defnedildi) Tekirdağa gittik. Akşama doğru geldikten sonra  o gün annemlerde kaldım, annem pek hazırlık yapamadığı için sabah erkenden öğlene kadar biraz ev toplama, sonra da misafir ağırlama en son birkaç ziyaretten sonra akşam evime geldim.

Cenaze sırasında hiç ağlamadığımdan mıdır nedir, tüm kasıntım akşam ufak bir tetikle su yüzüne çıktı ve akşam ağlayarak uyumaya daldım, şimdi bile ağladı ağlayacak modundayım.

Babannem 105 yaş (benim tahminime göre 109) civarında ve şu ana kadar iki evladını iki damadını da toprağa verdi. Ancak amcam onun yanında olduğu için daha bir kıymetliydi ve oldukça zorlandı. Tabi takdiri ilahi nasılsa öyle. Ben ise biri öldüğünde ölümün son değil başlangıç olduğunu düşündüğümden ve daha önce ölmüş olan sevenlerine kavuşacağından cenazelerde fazla ağlamam.

Akşamki ağlamam da amcama üzülmemden değildi. Hiç birşeyi aklımıza getirmeden yaşayıp giderken ölümün çarpıcı gerçekliği, bunların hiç bir işe yaramadığı herkesin gideceği yer aynıyken anlamsız kırgınlıkların, gösterişlerin yer aldığı bu karmaşık sistem içinde yaşama zorunluluğumuz. Butün bunlar böyle anlarda tekrar hatırlanınca insan üzülüyor. Genelde ağlamam bundandır.

Bir yakınımız başka bir şehre ya da öbür dünyaya gittiğinde ağlıyorsak, bana göre bu kişinin bencilliğindendir. O kişiyi gerçekten sevenler, onun mutlu olmasını istiyenler kendini düşünmez ve onun mutlu olması için dua eder . Benim görüşüm bu olmuştur ve çevremde de gözlemlediğim çok ağlayıp kendini helak eden, uzun zaman geçmesine rağmen kendini toparlayamayan insanların zayıf karakterli olduğu ve sonrasında da hayatlarında hep yarım birşeyler kaldığı. Oysa bizi diğer dinlere inanlardan ayıran çok güçlü bir inancımız var öbür dünya ile ilgili.

İşte durum böyleyken haliyle bayram heyecanını hissedemez durumdayım. Önümüzdeki hafta sonunda yapacağım sunum için kalan birkaç işi de bitirmem gerektiğinden bayramın devamı yine durgun geçecek gibi görünüyor. Şimdi tek düşüncem sunumu bitirip bu işten alnımın akıyla çıkmak ve sonrasında da hayatıma kaldığım yerden devam etmek.

Bu sebeple bir süre pek yazamayabilirim ve okuyamayabilirim, herkesin bayramını kutluyorum ve olması gerektiği gibi bayram yaşadığınızı umuyorum.

Sevgiler

26 yorum:

  1. CANIM BENİM ÖNCELİKLE BAŞINIZ SAĞOLSUN, ALLAH RAHMET EYLESİN. BENİM İÇİN DE ÖLÜM SON DEĞİL, SONUN BAŞLANGICI. YİNE DE İNSAN BİR SÜRE O KİŞİNİN YOKLUĞUNA ALIŞMAKTA ZORLUK ÇEKİYOR.
    SUNUMUNU DA HAYIRLISIYLA BAŞARACAĞINDAN EMİNİM. HAYIRLI BAYRAMLAR DİLERİM, GÖRÜŞEBİLMEK ÜMİDİYLE İNŞALLAH. ( BEN BAYRAM OLDUĞUNUN FARKINDA BİLE DEĞİLİM ZATEN HERZAMAN Kİ GİBİ İŞTEYİM VE ÇEVREMDEKİLERİN BAYRAMINI KUTLADIM. EĞER BUNA BAYRAM DENİYORSA EVET BAYRAMDIR BUGÜN DE. )

    YanıtlaSil
  2. Allah rahmet eylesin, mekani cennet olsun insallah!

    Basiniz sagolsun!

    YanıtlaSil
  3. canının sıkkınlığını anlamıştım ve bende bunu yaşadım.

    YanıtlaSil
  4. GeCecim öncelikle başın sağolsun.Üzüldüm Allah sıralı ölüm versin derler ama sıranın kimde olduğu hiç bilinmez.
    Bu yorumu ktunnel üzerinden yazıyorum okuyacakmısın onuda bilmiyorum ama blogger'daki sorun hepimizi bezdirdi.Yazma isteğimizi elimizden aldı.Sanıyorum kapatacaklar yolunu yapıyorlar...

    YanıtlaSil
  5. Başın sağolsun canım, her şeye rağmen bayramının da kutlu olsun, sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Bu gün artık dayanamayıp ktunnel üzerinden girdim bloggera.

    Canım benim, başınız saolsun. Allah geride kalanlara, babaannene sabırlar versin... Umarım en kısa zamanda keyfin yerine gelir ve kendini toparlarsın...

    YanıtlaSil
  7. Selamlar sevgili Gece, basiniz sagolsun, Allah sabirlar versin hepinize.
    Bende gectigimiz günlerde bir ölüm üzerine böyle hissettim, ölümün varligini unutup, ayni yere gidecegimizi unutup neler neler yapiyoruz ya da ne sekil yasiyoruz. Yani cok daha herseyi ölcüp bicmek lazim, sevgi duymak lazim taaa derinlerden, Allah icin sevmek herseyi...
    Aglamamak cok güzel yapabilene. Kendini harap etmek zaten iyi birsey degil.
    Ben mesela cok asiri duygusal biriyim, aglamadan duramam böyle durumlarda, bogazim boguluyor gibi oluyor yoksa disima cikmasi gerekiyor illa...
    Allah icine ferahlih versin seninde.

    Bayram havasina bende giremedim, sadece bayram sabahi güzeldi sonrasi cok durgun...
    El öpecek kimse bulamadik, bazisi evde yoktu bazisi ise bayramla alakasi yoktu...


    Sana sevgiler gönderiyorum.

    YanıtlaSil
  8. Basiniz sagolsun oncelikle ablacim ve de bayramini kutluyorum, en guzel bayramlar sizin olsun.

    YanıtlaSil
  9. Ge-Ce başın sağolsun, ben de biraz senin gibi hissederim, ama genç ölümleri çok üzer beni, bir de tabii evlat acısı çeken anneler...
    Allah herşeyin sıralısını versin.
    Ben de hiç bayram havasına giremedim ama dilerim hayırlı bir bayram olur hepimize...Sunumun için de Allah yardımcın olsun, umarım kolaylıkla üstesinden gelirsin.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Başınız sağolsun, Allah rahmeti ile muamele eylesin, mekanı cennet olsun inşAllah.. Ölüm bir başlangıç elbette ama geride kalanlar için yoklukları hiç kolay değil.. Babaannenize sabırlar versin Allah...

    YanıtlaSil
  11. Başınız sağolsun Gece, mekanı cennet olsun amcanızın. Geç de olsa bayramınız da mübarek olsun..
    sevgiler

    YanıtlaSil
  12. gececim başın sağolsun canım. allah geride kalanlara sabır ve uzun sağlıklı bir ömür versin.

    YanıtlaSil
  13. Başın sağolsun Gececim. Çok üzüldüm. Bende babaannemi 2007 Ağustosta kaybettim ve bu yüzden Ağustos aylarını hiç sevmem. Dedemi kaybettikten sonra tüm ısrarlarımıza rağmen yalnız yaşamayı seçmişti. Kardeşim ziyaretine gittiğinde kapıyı açtıramayınca meraklanıp çilingire açtırdığımızda acı gerçekle karşılaştık. Yapayalnız ölmüştü.. Yaşlılar ne kadar ısrar ederlerse etsinler kesinlikle yalnız bırakılmamalı..

    YanıtlaSil
  14. Başınız sağ olsun canım ya dediğin gibi bi son değil gerçek başlangış...

    YanıtlaSil
  15. başınız sağolsun gece allah sizlere uzun ve sağlıklı ömürler versin
    geçmiş bayramın kutlu olsun

    YanıtlaSil
  16. başınız sagolsun.geçmiş bayramın kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  17. Cnm benim başın sağolsun,gerçi tekrar bunu hatırlatmak da istemiyorum ama...Mekanı cennet olsun,melekler yoldaşı olsun,hamilenin duası kabul olurmuş cnm,inşallah Rabbim gönlünden geçeni sana versin,ailenin tamamına da baş sağlığı diliyorum...

    YanıtlaSil
  18. Canım başınız sağolsun.Allak mekanını cennet eylesin. önce babaannene ve size sabırlar versin.
    Allah babaanneciğine uzun sağlıklı ömürler versin inşallah.Çok zor O'nun için

    YanıtlaSil
  19. Gecem amcana üzüldüm başınız sağ olsun.Ben de aynı şeyi düşünüyorum,
    her son bir başlangıç...Giden değil kalan ölüyor aslın da ama hayat işte,herkes kendinden yana ve özlemlere alışması zor oluyor sadece...

    YanıtlaSil
  20. Öncelikle başınız sağlsun sevgili gece.Ölüm konusunda bende aynı senin gibi düşünüyorum.Hatta hep merak ederim,Allah inancı olmayan insanlar sevdiklerini yitirdiklerinde nasıl teselli oluyorlar diye.
    Onların ardından yapabileceğimiz en iyi şey dua etmek.

    YanıtlaSil
  21. blogların bu ehli keyif hali yüzünden ben de biçok arkadaşımı okuyamadım kaç gündür.
    başınız saolsun, amcanın mekanı cennet olsun arkadaşım. çok etkiliyo beni ölümler.. ne zaman bi ölüm haberi alsam hemen içten içe kendimle hesaplaşmaya başlıyorum. Rabbim her şeyin hayırlısını versin..
    geçmiş bayramın kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  22. Başınız sağolsun ve özellikle de babaanneye allah sabır versin.Her ne kadar ölüm bir başlangıçsa da ayrılık acı,hele ki bir anne için.

    YanıtlaSil
  23. Başınız sağolsun, Allah sabır versin özellikle babaanneye.
    (Bloggerdan dolayı bu kadar geç okuyabildik yazını Gece cim.)

    YanıtlaSil
  24. Rabbim rahmet eylesin başınız saolsun.Mekanı cennet olsun inş.Ölümler beni her zaman üzer çok yıkar ve ağladığımda çok olur bunu sadece bencilolmaya bağlamamak gerekir.Çünkü ölen kişiyi bir daha yaşadığız sürece göremeyeceğiz ve kesin cennetle olacağını bilsek amenna üzüntümüz biraz azalır ama nasıl bir başlangıç bekliyor bilemeyizki.Rabbim öbür tarafda hepimizin yardımcısı olsun.Şu kısacık hayatta birbirimzi yok yere kırmasak ,boş şeylere üzülmesek ahh

    YanıtlaSil
  25. Sevgili Gece, öncelikle başınız sağolsun, Allah rahmet eylesin.

    Ölümle ilgili düşünceler ortak. Maalesef insan, nisyan içinde. Ölümü hep hatırlasak dünyaya bu kadar hırsla bağlanamazdık sanırım...

    YanıtlaSil