21 Mayıs 2009 Perşembe

.stats. 2

Merhaba, 2. dönem diyet haberleri ile karşınızdayım.

Dün akşam ikinci kontrolüme gitmiştim. Sonuçları yazayım hemen. Okumayanlar için birinci haber burada.

Diyetisyene 3 haftada bir gittiğimi ve bana genel bir liste verdiğini hatırlatayım. İlk üç hafta sonunda 3 kilo vermiştim ve bu sefer o kadar vermediğimi hissediyordum. Doğrusu 1 kilo bile vermemiş olabilirim gibime gelmişti. Çünkü bu sefer o kadar çok yiyordum ki. Bir önceki listeye göre ekmek sayılarım artmıştı vs.

Bir de son üç Pazardır resimlerini koyduğum tatile gitmiştik, bu diyet döneminin başında. Sahi ondan hiç bahsetmedim, resimleri de sormuştunuz. Bolu Abant'tı orası. Ama kaldığımız yer Abant Gölü kenarı değil, göle giden yol üzerinde bir tesisti. Petro Club diye bir yer ve kesinlikle aklım kaldı. Abant Gölü civarına da gittik tabi gezmeye, ama ben kaldığımız yeri daha çok beğendim.

Neyse bilirsiniz Bolu'nun ahçıları meşhurdur. Yemekler süper ötesiydi. Eh bir de açık büfe ve tam pansiyon olunca ben 3 günlük tatil sonunda fazladan 1 kilo falan almıştım.  Aslında tatlı fazla tüketmedim, ama salata ve meze hastası olarak onlardan bolca yemiştim.

Gelince de mümkün olduğunca dikkat ettim ama pek uyamadım, çünkü dediğim gibi miktarlar çok gelmişti.

Çok uzattım lafı, dün gittiğimde 1,5 kg vermiş olduğumu öğrendik (ama belki de 2,5 , hani almıştım ya). Derin bir oh çektim çünkü vermemiş olmaktan korkuyordum. Ama korkmama hiç gerek yokmuş. Sonradan öğrendim ki zaten bu liste bana kilo vermem için verilmemiş.

Bir önceki diyet döneminde hızlıca kilo vermiş oluduğum için, diyetistyenimiz genelde 2. dönemde vücudu dinlendirmek için kilo verdirici değil, koruyucu ya da az verdirici bir liste veriyormuş. Zaten olması gerektiğinden de iyi durumdaymışım. Çünkü akşam ablam ile konuştuğumuzda (virgo- o da aynı diyetisyene gidip 83 den 65 e düştü. Birinci dönemde 5 ikinci dönemde sadece 2 kilo vermişti.)  aslında benim kiloma göre 1,5 kilo eksilmenin gayet iyi olduğunu anladım. Doğrusu böyle bir uygulama hoşuma gitti, gerçekten hızlı kilo kayıpları tehlikeli olabiliyor.

3. dönem diyet listem bana 4 kilo verdirecekmiş. Ama yine bol bol yiyeceğim.

İlk yazıda 1. listemi vermiştim, şimdi 2. yi veriyorum. 

Sabah:
1. seçenek: 2 dilim ekmek, 2 dilim peynir, 3-4 zeytin, maydanoz, 1 meyve, sınırsız şekersiz çay.
2. seçenek: 1 çay barağı süt ve nesfit.         

Öğlen: 1. seçenek: Yarım simit, 1 ayran
             2. seçenek: 3-4 köfte kadar et, 5-6 kaşık sebze, 5-6 kaşık salata, 1 kase yoğurt.

İkindi: 1 dilim ekmek, 1 karper peynir.

Akşam: 2 kepçe çorba (işte bu çok fazla oluyor) ,2 köfte kadar et, 5-6 kaşık salata ya da sebze, 1 meyve.

Akşam 10 gibi: 1 bardak form çayı. 

Bir de bol bol su tabi (çok önemli !)

Toplamda günde 2 tane meyve, 3 dilim ekmek vardı. Bir önceki diyette 4 meyve yiyordum, daha az yediğim için belki canım biraz daha fazla tatlı istemişti. Arada kaçamaklarım oldu dolayısıyla. Ama şimdiki listemde yine bol meyve var.

Bir de belirtmek istiyorum tekrar, Tarifsiz Bir Gece 'de yaptığım her yemekten yiyorum. Özel diyet yemekleri yapmıyorum ve öğlenleri de genelde işyeri yemekhanesinde yiyorum. Ekmeği beyaz ekmek bile yedim. Zaten biraz da vücudumuzu farklı bir yeme tarzına alıştırmamak gerek bence, çünkü diyeti bırakınca da aynı şeyler yemiş olacağım şimdi. Birşey değişmeyecek yani.

Bir de diyetisyene spor meselesini sordum, çünkü sporla ilgili hiç birşey demiyordu. Ben ağır aletli jimnastik değil, bol yürüyüş tavsiye edebilirim hepsi bu dedi. Ama ben eskiden düzenli olarak mekik, ve çeşitli bacak hareketleri yaptığımı yine yapmak istediğimi söyledim. Olur sen bilirsin dedi.

Aslında bunu istememin nedeni şu. Bu diyet dönemi, insana, yeni bir yaşam biçimini alışkanlığa dönüştürmesine vesile oluyor. Vücut bu tempoya alışıyor. Ablam mesela hiç kilo almadı, aşağı yukarı benzer şekilde besleniyor. Ben yeme alışkanlığı dışında kendime hep spor alışkanlığı da kazandırmak istiyordum. Bu sürecin sonunda buna da alışırım diye, spor yapacağım artık. İnsan bir diyetisyene gidince kendini zorunlu hissediyor ve bu zorunluluk sonra alışkanlığa dönüşüyor.

Of ne uzun yazmışım, şimdilik benden bu kadar, görüşmek üzere. Sevgiler.

18 yorum:

  1. insan kendini çok mutlu hissediyor
    eminim ki forma giren herkes için öyledir ..
    diyet değil ben buna sağlıklı bir beslenme diyorum..
    darısı kilo veremeyenlerin başına
    diyelim....

    YanıtlaSil
  2. Canım benım azminin devamlılığını dilerim.Sakın kilo vereyim derken sağlığından olanlardan olma sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. çok sevindim canım ama buraya geldiğinden haberim yoktu:(((((

    YanıtlaSil
  4. şimdi petro kent deyince okul yıllarıma döndüm çok sık giderdik oraya oyun parkı vardı koca koca araba lastikleri onda sallanırdım ben koca dana :))
    kilo işine de tebrikler yürekten :)

    YanıtlaSil
  5. hayatının aslında varolandan farklı gitmeden, sadece düzenli bir kaç alışkanlık ediniyorsun. bu alışkanlıklar seni mutlu ediyor :) senin adına gerçekten seviniyorum. daha önce spor yaptıysan ve bıraktıysan tekrar başlama ihtiyacı duyuyorsun sürekli :) sonuna kadar başarılar canım benim.

    YanıtlaSil
  6. kilo verme sürecinde başarılar dilerim canım.

    YanıtlaSil
  7. bende merak ediyorum o oteli, internette çok ilgimi çekmişti. diyette sana başarılar canım, başlamak bitirmenin yarısıdır derler..

    YanıtlaSil
  8. Bende hep dikkat edenlerdenim.Kilolu değilim ama almaya elverişliyim.Yürüyüşde çok iyi 1 saat tempolu yürüyüş yapıyorum.Haftanın 4 günü yüzüyorum.Günde 2 dilim ekmek yiyorum.Özel diyet yemeği yapmıyorum her şeyde yiyorum ama çok yemiyorum.Çaya şeker katmıyorum.Vücut alışıyor biliyormusun?Arasıra kaçırsanda almıyorsun.
    İnşallah istediğin kiloya düşersin.Diyetine dikkat et lütfen.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. benimde canım hem spor,hem diyet çekti...artık nasıl bir iştahsa benimki:))))

    YanıtlaSil
  10. zaten sürekli beyaz ekmek veya kepek ekmek yemek doğru değil. daha doğrusu sürekli aynı şeyleri yemek doğru değil. bir dönüşüm olmalı yediklerimizde. nasıl ki dört mevsim farklı sebze meyveler sunuyor Rabbim bize. onun gibi..

    ah ah bende bi yerlere kaçmak istiyorum,Abant'a pikniğe gitmiştik bi kere, akıl kalıncak yerler gerçekten..

    YanıtlaSil
  11. Harikasın Gece , bende bunları okudukça daha çok enerji alıyorum , yedikçe zayıflamak oluyormuş değil mi? Benimde gayet iyi gidiyor.

    Öziice deki listelere hiç göz attın mı?

    YanıtlaSil
  12. harikasın ya.ben bıraktım.

    YanıtlaSil
  13. Bu listeyi bende uygulayacağım Gece bakalım nekadar götürecek benden... paylaştığın için teşekkürler!

    YanıtlaSil
  14. Gece tebrik ederim seni,çok sevindim...Gitsin kilolar yehuuuu:)

    YanıtlaSil
  15. Gececim azmin elinden hic bir sey kurtulamaz ve sen gayet istikrarli ilerliyorsun... ama en guzeli sirf diyet icin ozel yemekleri yememen, ornegin beyaz ekmek yerine kepekli ekmek arayip bulmak gibi... cunki diyet bittiginde daha zor olur sanirim :) Bol bol yiyip vermek en guzeli :)

    YanıtlaSil
  16. sanırım tüm blog camiası diyette hadi hepimize kolay gelsin .
    sevgili gece benim lobumdaki foftolar kayırlar dolmak üzere sen daha önce anlatmışsın şu şekilde kayıt yaparsanız kayıtlarınız dolmaz diye baktım bulamadım .yardımcı olurdan sevinirim .iyi haftta onları sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  18. offfffff dıyet lafını duyunca kalbım acıyo :(( bussuru kılom var helekı mıkroenjeksıyon her transferınde dunya kadar yukleme aldım ıcım dısım hormon oldu :((((

    YanıtlaSil