12 Kasım 2021 Cuma

Tadilat Dosyasi 15



Bu dosyayi tamamlamak icin cok yazim kalmadi ama son halinin fotograflarini bir turlu cekemedigimden (daha dogrusu bir turlu toplama isi bitmediginden) devam edemedim. Cunku banyolarin hem yapim asamasini hem de son kismini tek yazida paylasmak istiyordum. 


Asagidaki video, ust katin banyosunun yapim asamalarini gosteriyor. 



Insaat 10 haziranda basladi. Plana gore ust kat once yapilip bitecek, sonra alt kata gecilecekti. Alt katin duvarinda bir miktar kirma yapmislardi ama banyo ve wc hala kullanilabilir durumdaydi ve oyle olmasina ihtiyacimiz vardi. 


Anlastigimiz kisi beraberinde bir usta daha getirmisti. Ust kati cogunlukla o usta yapti. Asil usta ise genelde malzeme almak icin gidiyor cok az ugruyordu. Ust kata baslayali 12-13 gun gectiginde hala bitmemis ve yakinda bitecek gibi gorunmuyor olusu (10 gun surer demislerdi baslangicta) icime fenaliklar getirdi. Esime dedim, bi durt sunlari, gerekirse alt kata da ayni anda baslasinlar, banyo yapmamaya raziyim. Ustanin bize soyledigi sey “alt katin banyosunda tesisat yerleri falan degismeyecegi icin cok kolay olacagi ve 5 gunde falan bitecegi” oldu.


29 haziranda uzun bir aradan sonra ilk kez camasir yikamisim. Insaat baslamadan once hic yikanacak birakmamistim, 10-15 gun idare ederim diye dusundum. Ha bu gun ha yarin bitecek diye diye disarda yikamaya da goturmedim. 20 gun sonra kac camasir yikadim bilmiyorum🙃

Simdi ust kat su kadar alt kat su kadar surdu diye kesin bir ayrim yapamayacagim. Fakat insaatin surdugu 27 gunun son bir haftasinda alt kata gecmislerdi.

Onlar asagiyi yaparken ben ufaktan kendi islerime basladim. Pencere onu icin ikeadan bir dolap (eket) almistim onu monte ettim. 

Bu dolabin arkasinda bir depolama var (bir onceki fotografta goruluyor). Buraya cok sik kullanmadigimiz esyalari koyariz ve gerektiginde dolabi cekip alabiliriz diye dusundum. Bu dolaplara da banyoda sik kullanilan seyleri koydum. 

Pencere alti depolamasini nasil yapsam diye cok dusunmustum. Deponun ici ucgen geliyor ve ona ozel raflar kapilar falan yaptirsam binlerce euro tutabilir. Diger yandan şık gorunmesini de arzu ediyordum. Sonra bir gece her nasilsa bu fikir aklima geldi ve bunun icin pencere onune koydugumuz pervazi standart olan 20cm lik derinlikte degil de 30cm lik derinlikte yapmak yetecekti. Ikeadan derinligi 25cm olan bu dolaplari buldum ve sigabilecek maksimum genislikte aldim. Duvardaki fayans kalinligi ile birlikte neredeyse tam altalta gelecek sekilde oldu pervaz ve dolap derinlikleri. Sadece ustten biraz bosluk kaldi ama oraya da havlu falan koyuyorum.


Dolabin oldugu fotograftaki lavabo sonradan degisti. O lavabo biraz kucuk kalmisti ve simdi benzerinin biraz buyugu bulunuyor.

Simdi son fotolar: 

Henuz pervaza ahsap cilasi cekilmedi, bu fotodakinden biraz daha farkli bir tonda olacak en son durumda.
Ciceklerim mutlu ben mutlu.


Bu kata taharetli wc degil de, yanda bir el dusu olan wc istedim.

Herkesin ay camsiz olmaz dedigi pencere en sevdigim kose.

Diger taraftan gorunumu


Buraya yuvarlak bir ayna istiyordum ama ayna ustu lambasi ve elektrik prizi icin cekilen baglantinin yeri dogru olmadi ve acikta uygunsuz bir yerde kaldi. Bu ayna ile o delik kapandi. Fakat hemen yaninda duvarda bir aplik oldugu icin ustune ayrica lambaya ihtiyac yokmus zaten.

Burasi henuz tamamlanmis degil. Makineleri icine alan kapakli ve tezgahli bir dolap ve yanindaki camasir sepetlerinin yerine de uzun bir dolap gelecek. 

Zaten yeteri kadar dolap ver diye, bir kac rafi acik raf seklinde biraktim. Icimdeki turk kapakli dolap diye israr etse de simdi bu bos gorunumden cok memnunum.

Klozetin yaninda (lavabonun arkasinda kalan bolumde) bir kapak var ve orasi geriye dogru uzaniyor. Klozetin hemen arkasinda merdivenler var ve dolap o merdiven boslugunun ustunde de devam ediyor. Icine valizlerimiz ve bir cok buyuk esyamiz sigdi. 



Kuvetimiz, vrijstandbad (serbest duran banyo) denilen turde bir kuvet. Normalde dort tarafi da kapali olup banyonun ortasina konuyor. Bunlarin tek taraftan veya iki taraftan duvara birlestirilenlerine halfvrijstandbad (yari serbest duran banyo) deniyor. Ben yan ve arka duvara birlestirilenlerden aldim ve alirken sag tarafina ve biraz da one dogru bir dus cami taktirmayi dusunmustum (asagidaki foto gibi). Fakat buna henuz ihtiyac duymadik cunku kuvet epey buyuk ve derinmis. Aslinda sadece arkaya dayali ve iki yani yuvarlak gelen bir model de alabilirmisim.  



Banyonun temel seyleri bitti ama benim icin hala bitmemis kisimlar var. Yeni bir paspas,  biraz dekoratif objeler (tablo vs) almam lazim. Fakat bu seriyi daha fazla uzatmak istemedigim icin, bu haliyle paylasiyorum. Bundan sonra yapacagim degisiklikleri muhtemelen dekorasyon hesabimdan gorebileceksiniz. 


https://www.instagram.com/gecenterdeco/


Bir sonraki yazida alt kat banyosunun son halini paylasacagim. 

2 yorum:

  1. Çok güzel olmuş, elinize sağlık. Çiçeklerle olayı tamamlamışsınız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim, onca seyden sonra bittigine hala inanamiyir insan

      Sil