19 Kasım 2020 Perşembe

Koltuk Dönüşümü


Daha önceki postlarda evin çatı katında bir iyileşmeye girişeceğimizden bahsetmiştim. Eğimli çatıya uyan dolaplar aldık, öncesinde duvarları boyadım, dolapları monte ettik neredeyse tam yerleştik bitiyor derken, çatımız akıttığı için bir türlü tamamlanamayan bir döngüye girmiş olduk. Bu yüzden çatı katı için büyük bir hevesle kendime yaptığım okuma koltuğu ve köşesini henüz kullanamıyor olsam da, ara sıra bakıp sevip tatmin oluyorum. 

Hollanda’da ikinci el eşyaları alıp sattığımız bir site var (Marktplaats.nl) ve onu aktif olarak kullanıyorum. Ara sıra ikinci el koltuklara bakıyordum ancak kafamda nispeten hafif ve minyon olan bir model vardı. Genelde satıştakiler stillerini beğenmediğim türden ve büyük modellerdi. Bir akşam yine göz atarken bu koltuğu gördüm ve hemen talip oldum. Yapay kürklü kumaşı oldukça deforme olmuş, tüyleri dökülmüştü ve sahibi bedavaya elden çıkarıyordu. Bir nevi atmaya çalışıyordu çünkü burda eşya atmak da mesele. Bazen ek ücretler ödemek bile gerekiyor. 


Kadınla eşime bile sormadan anlaştım, hatta sabah eşime gösterdiğimde hiç beğenmediği için beni desteklemedi. Ama maalesef kafamdaki değişikliği benden başka anlayan olmuyordu.

Sabah, hayatımda ilk kez tecrübe ettiğim derecede sisli bir havada, yarım saatlik bir araba sürüşüyle verilen adrese gittim. Böyle eski bir koltuğu böyle bir havada alıp getirecek kadar azimli davrandığım için en azından eşime karşı “ben sana demiştim” konumuna düşmemek için çok çalışmam gerekiyordu 🙈

Önce koltuğun demir iskeletini boyadım, sonra online kumaş siparişi verdim. Kılıfını çıkarıp yeni kılıfı diktim. Düşündüğüm koltuğa oldukça benzedi ve her gören çok beğendi. Hatta koltuğu veren kadına da demiştim, ben bunu dönüştüreceğim bitmiş halini size de atarım diye. Ve o da koltuğunun yeni haline epey bi şaşırdı.




Instagramda da yazmıştım, bu tarz dönüşümler yapmak beni mutlu ediyor. Bunu daha az masraf veya kar amacı ile değil, doğaya daha az çöp çıkarmak ve süreçten aldığım keyif yüzünden yapıyorum. Evet hazır almak daha kolay ve hiç uğraştırmıyor ama ben bir hayal kurup o hayale yakın bir dönüşüm gerçekleştirdiğimde, bu süreçten büyük haz alıyorum Yani olay, tek başına al gitsin demek kadar basit değil benim için. 

Şimdi koltuğumda huzurla oturup kahvemi içebilir kitabımı okuyabilirim.





 

8 yorum:

  1. Gayet güzel olmuş, emeğe sağlık.

    YanıtlaSil
  2. hoş olmuş..renk secimi de cok güzel

    YanıtlaSil
  3. off harika ! eşler zaten bizi ne zaman anladı:)

    YanıtlaSil
  4. ÇOK GÜZEL OLMUŞ ELLERİNİ SAĞLIK :)

    YanıtlaSil
  5. ÇOK GÜZEL OLMUŞ ELLERİNİ SAĞLIK :)

    YanıtlaSil
  6. Elinize sağlık mükemmel görünüyor.

    YanıtlaSil
  7. Emeğinize sağlık güzel bir dönüşüm olmuş. Kişinin kendi elinden çıkınca da ayrı bir güzel oluyor değil mi :)

    YanıtlaSil