20 Eylül 2016 Salı

# doğum sonrası göbek # hamilelik göbeği

Doğum Sonrası Göbeğini Yok Etmek

Doğum yaptıktan uzun bir zaman sonra hala hamileymişsiniz gibi gözüken bir göbeğiniz mi var? Üstelik ne kadar zayıflarsanız zayıflayın gitmiyor. İşte bunun  özel bir sebebi ve bu yüzden özel bir çözümü var. Bu yazıda ona değinmek istiyorum.

Tatil dönüşü biraz sağlıklı yaşama döneyim, fazlalıklarımı vereyim istiyorum ve bu amaçla araştırmalara başladım. Ve annelerin bu göbek probleminin dikkatle ele alınması gerektiğini öğrendim. Bu konuda çok kaynak ve bilgi kirliliği mevcut ne yazık ki. Sağlıkla ilgili bir konu olduğu için iyice araştırmak, gerekiyorsa bir fizik tedavi uzmanından yardım almak gerekiyor.

Hamilelik döneminde bebek büyürken annenin vücudu onun gelişimi için en uygun pozisyonları alır. Bu süreçte karın kasları da ayrılarak anne karnında bebeğe yer açılır. Karın kaslarındaki bu ayrımın bilimsel adı diastasis recti olarak geçiyor. Aşağıdaki görselde normal vücut ve diactasis recti problemi olan vücutların kas şeması gösteriliyor.

Görüldüğü gibi kasların ayrılmasıyla göbek gevşek ve sarkmış görünecektir. Kendi diastasis recti açıklığınızın ne kadar olduğunu anlayabilmeniz için yapılması gerekenler şu videoda anlatılmış. Böylece kaba bir muayne ile bu soruna sahip olup olmadığınızı anlıyorsunuz. http://youtu.be/ySBaouIVjEE

Genelde göbeği olan insanlara yatarak mekik çekmeli, bacak kaldırmalı abdominal hareketleri tavsiye edilir. Fakat dikkat edilmelidir ki diactasis recti'ye sahip olan kişilerin bu herkese önerilen hareketleri yapması sakıncalı. Çünkü bazı hareketler bu açıklığın daha da açılmasına sebep oluyormuş. Bu yüzden fizyoterapist desteği almak tavsiye ediliyor zaten. Hangi hareketlerin sizin için uygun olduğunu söylüyorlar.

İnternet de bu bilgi karışıklığından nasibini almış olacak ki, kendim için bir egzersiz programı aradığımda, birbirini hiç tutmayan tavsiyelerle karşılaştım. Asıl arayacağımız egzersiz türleri
- diastasis recti safe exercices
- crunchless /crunch free diastasis recti
gibi başlıklar içerenler olacak.

Okuduğum yazılar içinde bir fizyoterapist tarafından yazılmış olan şu yazıyı beğendim ve tavsiyelerini mantıklı buldum. Onun önerdiği egzersizler yatarak değil ayakta yapılıyor ve diastatis recti için tamamen güvenli. Ayrıca bu hareketlerin sadece bu problemi olan kişiler için değil, her insanın güvenle yapabileceği hareketler olduğunu belirtmiş.

Sanırım ilk etapta bu yazının önerdiği hareketlerle başlayacağım ben. Zamanla daha farklı olanları da deneyebilirim belki. Video şu adreste http://youtu.be/K_EAdZX6T9c

Bu videoları açınca, youtube alakalı videoları da gösteriyor. Siz de inceleyip kendinize uyanları seçebilirsiniz.

Sağlıcakla kalın.


4 yorum:

  1. Hemen muaynemi yaptım aman yarabbi 10 cm açıklık var gibi geldi! Sonra göbüşümü elletmek suretiyle arkadaşıma yaptırdım "atma len Max 1Cm açıklık, o mekikler çekilecek hiç şişkoluğuna bahane bulma" Dedi :))))
    Ben de kararlıyım yalnız, sporsa spor diyetse diyet! Bir an önce toparlamak lazım kaportayı :Pp

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kendiminkini çok sanıyordum ama benimki de bir parmak kadarmış, peki onca göbek bu bir parmaktan nasıl fışkırmış anlamış değilim ama yapıcam ben de bitsin artık. Tabi bu yazıyı yazdığımdan beri hala yapamamış olmam ayrı bir ironi 😬

      Sil
  2. merhaba
    bu bahsettiğiniz egzersizleri fizyoterapist de tavsiye etmişti ve aynı şekilde mekik çekmekten uzak durulması gerektiğini söylemişti. Ben doğum yapalı 1 ay oldu aklıma geldikçe yapıyorum egzersizleri ama henüz bir düzen oturtamadım. siz yaptınız mı ve yaptıysanız nasıl bir sonuç aldınız? merve

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba maalesef ve ne yazık ki pek istikrarlı deneyemedim dolayısıyla etkin bir sonuç alamadım

      Sil