12 Ekim 2021 Salı

Tadilat Dosyasi 7

Size de oldu mu? Nedense konustugum herkes pandemi doneminde eviyle ilgili bir degisiklik yapmaya heves etti. Ben de, bu hevesimi cati katini duzenleyerek almak istemistim ama bu zamana kadar okudugunuz gibi, tum hevesim kursagimda kalmisti.  Iste bu yuzden, evde bir degisiklik yapmaya dair arzumu tatmin etmek uzere, o donemde baska bir projeye giristim. Yatak odasinda bir miktar degisiklik yaptim.


Ilk fotografta goruldugu uzere, yatagin bir yatakbasi yoktu. Oraya bir baslik almak istiyordum ama ne istedigim modelde ne de dusundugum fiyat araliginda birsey bulamadim. Surekli goz attigim ikinci el esya sitesinde, bizim yataga uyan ebatlarda bedava bir yatak basi buldum. Kumasi koyu gri renkte idi ve biraz yipranmisti. Benim de zaten moralimi duzeltmek icin acil bir diy projesine ihtiyacim vardi. 


Bir seyler uretip onlardan sonuc alinca, bana verdigi his cok hosuma gidiyor. Saniyorum ki bir cok kisi icin oyledir. Bu yatak basini kaplamak icin kum rengi bir kadife kumas siparis verdim ve siradan ofis zimbasiyla zimbaladim. Biraz guc gerekiyor ama ofis zimbasi da is goruyor. Sonucta sadece kumas parasina yepyeni bir yatak basimiz oldu. Bu gun hala severek kullaniyorum.


Sonra sadece yatagin oldugu duvari boyadim. Hatirlarsaniz cati katinda kullandigim bir boya vardi. O boya aslinda kiremit rengi idi fakat ben beyazla seyrelterek rengini acmistim. Elimde epey boya kalmisti. Bu sefer ayni boyayi biraz daha koyu bir tonda kullanmak istedim. 


Kuruyor


Ilk basta goze biraz koyu geliyor ama sonra diger parcalarla biraz daha dengeleniyor. Yatagin uzerine uc adet cerceve aldim ve asagidaki gorselleri hazirladim. 



Bu uc parca birlestiginde dogan bir gunes ifadesini veriyor (bana gore). Zaman zaman dekorasyonda ufak degisiklikleri sevdigim icin cerceve icindeki resmi degistirecegim ilerde. Hatta bu aralar onunla ilgili bir seyler dusunuyorum. 


Bunu yapmak ise oldukca basitti. Cocuklarimin boyalarinin icinde bulunan altin renkli bir boyaya sadece yatay ve dikey firca darbeleri vurarak, 1 saatte olup bitti. 


Burada duvara asili degil. Sonradan asildi tabi ki:)


Sonra onceden orup biraktigim orgulerden bir yastik kilifi yaptim yatagin dekorasyonu icin.



Ve yatagin iki yanina yukaridaki apliklerden  alip monte ettim. 

Before



After


Yatak odasinin son hali yukardaki gibi. Burasi icin aldigim yeni perdeler ve ortuler de oldu ancak, perdeler yeni kornis takilmasini bekliyor. Buradaki kornisler turkiyedeki gibi 2-3 gozlu degil tek sira halinde oluyor genelde. Turk usulu kornisler de var ama seyrek bulunuyor. Bizim ev sahibinden kalma bir tek sira kornisimiz vardi bu odada, bazi odalarda ise hic yok 😣 Bu yuzden stor perde kullaniyoruz. Her odaya yeniden kornis aldim ve firsat buldukca birer birer takiyoruz :))

11 yorum:

  1. Harika olmuş yatak başlığına bayıldım ellerinize sağlık panolar da çok güzel ama bence burası deli gibi canlı bitki istiyor yeşil yeşil :) pek güzel olmuş pek,güle güle eskitin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yesillikler de planin bir parcasiydi benim icin, fotografta yok ama simdi var :))

      Sil
  2. Çok güzel. Elinize sağlık. Çok beceriklisiniz. Güle güle yatın. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim. Yapinca emek verince hersey oluyor

      Sil
  3. Duvarın rengi çok çok güzel olmuş!
    Adım adım izliyoruz değişimi, kolay gelsin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepi topu iki metrelik bir duvar parcasi degisti ama insana nasil iyi geliyor. Ben de cok seviyorum

      Sil
  4. maşallah maşallah bravo valla, el işleri hiç bilmem, böle becerileri olanlara hep hayran oluyorum :)

    YanıtlaSil
  5. Renklere, materyallere bayıldım, eline sağlık. Yatak başı aydınlatmalar süper, nerden aldınız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hollanda’da bir online magazadan aldim ama benzerleri trendyolda olabiliyor. Sanirim lampen24.nl idi

      Sil
    2. Güle güle kullan, bayıldım :)

      Sil