4 Ekim 2021 Pazartesi

Tadilat Dosyasi 2

Bir onceki yazida,  tavan arasinin hic kullanilmaz halde oldugundan bahsetmistim. Orayi bir elden gecirip kullanilmayan bir alandan yeni bir yasam alanina dondurmek oncelikli amacimdi. Bunun icin cok fazla masraf yapmamiza gerek de yoktu. Sadece mevut esyalardan ihtiyacimiz olmayanlari cikartip, akilli depolama cozumleri bulup, odayi yeniden duzenlemek yeterliydi. Camasir ve kurutma makinesinin oldugu bolumu bir cesit paravanla kapatarak ayri bir bolme icine hapsedebilir, odanin geri kalanini guzelce dekore edebilirdik. Fakat tabi ki hic birsey dusundugumuz gibi gelismedi.

Ilk etapta kullanmadigimiz esyalari ikinci el satis sitesinde sattik. Tabi bu is yazildigi kadar kolay olmuyor. Esyalari tamamen bosaltmak, temizlemek, fotograflamak, siteye yukleyip alici beklemek, taliplerle mesajlasmak, teslimati ayarlamak gibi bir suru is var. Neyse ki alici bulma kismi cok uzun surmedi cunku cogunu ya bedava ya da 5-10eu gibi fiyatlara verdim. Kocaman mobilyalar icin (ki eger bunlar demonte edildiginde normal bir arabaya sigmiyorsa) yuksek fiyatlar istemek onu elden hic cikaramayisiniza sebep olur. Mesela bir koltuk takiminiz var diyelim. Alis fiyati 500eu olsun. O koltuk ya bedavaya ya da maks 50 eu gibi bi fiyata alici bulur. Cunku alicinin tasima icin arabanin arkasina takilan bir konteyner kiralamasi gerekir ki bu ortalama 50eu gibi bir bedele malolur, (eger bir nakliyeci tutacaksa daha pahali) tasima fiyatini da masraf olarak dusunmek gerekir.  

Bizim cati katinda ev sahibinden kalma siyah bir tv unitesi (asagidaki resimde goruluyor, bir kac yil kullandim ama sonra kafayi yedim diye degistirdim); uc kapili bir gardrop (bunu bahcedeki kilere koyup ivir zivirlari doldurduk); iki kapili bir cocuk dolabi; 4 adet siyah kadife yemek masasi sandalyesi ; bir adet 120cm genisliginde yatak matrasi; bir duvara yukardan asagi komple monte edilmis raflar; kocaman bir yemek masasi (hala duruyor en son gidecek) bulunuyordu. Hepsini bosalttik ve verdik.

Ilk tasindigimiz zamanlarda evin hali☺️

Simdi biraz odayi tarif edeyim. Merdivenden ciktiktan sonra kapi falan olmadan direkt odaya giriyorsunuz. Girdigimiz duvarin sag tarafinda boydan boya pencere bulunuyor. Diger duvarlar bos ama tavan ortada yukari dogru ucgen sekilde gidiyor. Tavanin en yuksek noktasi yerden 3,5 mt yukseklikte. Pencerenin karsisindaki duvar cati egimiyle gitgide azaldigi icin daha alcak. Bu duvarda boydan boya surgulu bir kapi ile kapli depolama var ve yuksekligi yerden 120cm. 

Boyle egimli duvarli evlere genelde olcuye gore dolap yaptiriyorlar. Mesela soyle 




Ben de buna benzer sekilde, kapinin tam karsi duvarini ve kapinin yanindan cama kadar olan duvari boydan boya dolap yapmaya karar verdim. Fakat arastirinca ozel olcu dolaplarin yine cok pahali oldugunu ogrendim (miktarina gore degisse de minumum 10k gibi bi fiyat). Imdadima ikea yetisti, boyle egimli odalar icin bir dolap cesidi cikarmis (platsa) ve online planner ile evine uygun planlayip fiyati ogrenebiliyorsun. Benim iki komple duvarim icin 2k fiyat cikardi ki bence oldukca uygundu. Sadece duvarin egimiyle uygun kapaklar degil merdiven seklinde olacakti dolaplar ve arkadan duvar gorunecekti. Benim icin problem degil, hatta ustune dekoratif objeler koyabilirim ve duvarin rengini de baska renk yapabilirim. Old rose denilen, gul kurusuna benzer bir renk sectim. 




Bu durumda bir de bana boya isi cikmisti :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder