28 Ekim 2021 Perşembe

Tadilat Dosyasi 13

Cati kati banyosundan ufak bir bolum.



 Planlara karar verdikten sonra geriye gerekli malzemelerin alinmasi kaliyordu. Insaatta kullanilan malzemeleri usta alacakti ama gorunur planda olacaklari ben almak istedim. Bu da epey yogun bir arastirma surecine girmeme neden oldu. 


Aslinda cogu kisi insaat surecini soyle yonetiyor(mus). Usta ile birlikte her seyin satildigi showroomlara gidiyorlar (hatta onlar ucretsiz bir dizayn hizmeti de veriyor) ve oradan tek seferde alip siparis veriyorlar. Bu elbette kolay ve pratik ama hem magazanin stoklari ile kendimi sinirlandirmak istemedigimden, hem de farkli yerlerdeki kampanyalari yakalayip daha hesaplisini bulabilecegimi dusundugumden tek tek her parcayi arastirip, farkli yerlerden siparis verdim. Bence bu sekilde epey tasarrufumuz oldu. Cunku bir magaza lavabolarda indirim yapiyor diyelim ama kuveti ayni yer daha pahaliya satiyor gibi. 


Hollanda’da her evin konumu ve yapisal ozellikleri goz onune alinip belirlenen bir ederi oluyor ve bu fiyat internette sokak/ev no girilerek goruluyor (her yil guncelleniyor). Evi aldiktan sonra yapilan tadilatlar, enerji sinifi iyilestirmeleri, bizim yaptigimiz gibi dakkapel takilarak toplam m2’sinin artmasi, yine bahceye dogru extension denen bir cikintinin yapilip odanin buyutulmesi gibi durumlarda evin bedeli artmis oluyor. Bu durumda bankayla olan mortgage odemelerini yeniden gozden gecirip duzenleyebiliyorsun, cogunlukla ev sahibinin lehine gelisen bir duzenleme oluyor bu, faizin dusuyor, odeme miktarin azaliyor vs. Yani bizim yaptigimiz bu tadilatlarin konforumuzu arttirmasi bir yana boyle bir maddi faydasi da olacakti. 


Diger yandan bu capli bir insaatin maliyeti pek de hafif degil. Insanlar cogunlukla bankadan ekstra kredi cekip tadilati karsiliyor ve bunu da mortgage odemelerinin icine katiyor. Bankadan kredi alabilmek icin de tadilati faturalandirmak zorunda. Bir insaat sirketi ile anlasip, tum isler icin bir fatura alip bunu bankaya bildiriyor (iscilik malzeme hepsi beraber). Bu duzen hollandada oyle yayginlasmis ki, gordugum kadariyla insanlar nasilsa kredi ile odeyecekleri icin butceyi cok kasmiyor, insaat sirketleri biraz fazla fiyatlar istiyor, malzeme dukkanlari yuksek bedel biciyor vs. Bir de bazi insaat sirketleri bazi depolarla calisiyor misal, ordan karsilikli cikar sagliyorlar gibime geliyor.


Bizim tadilat isi ise, en basta A’dan Z’ye sunu yapalim seklinde olmadigi, her seferinde yeni birsey ciktigi icin boyle planli programli ve banka kredili olmadi. Bir noktadan sonra alabilirdik ama hem istemedik hem de belli bir bedelin altinda cekilen krediler karli olmuyordu. Bu yuzden ustayla anlasirken faturasiz calismasini istedik (kdv vergisini dusuyor boylece fiyattan) ve malzemeleri de kendimiz tek tek secerek biraz daha tasarruflu olmaya calistik. Dolayisla bu yazi serisinde gordugunuz tum masraflari cepten odedik 😬


Neyse ki arastirma yapmayi seviyordum😍 Kullandigimiz tum parcalarin malzeme ozelliklerinden, garanti surelerine, tuketici yorumlarina ve ayni urun hangi magazada en hesapli bulunura kadar bir cok kalemde hepsini tek tek arastirdim ve secimleri yaptim. Cogu urunun kargo bedeli ucretsiz oldugu icin uzak/yakin farketmeden eve geldi. Internette gormeden alinca bazen bekledigin gibi cikmiyor urunler ama cok sukur ki hepsi tam istedigim gibi ve kaliteli cikti. Sadece ust kata aldigim kucuk bir lavabo vardi, banyo ortaya cikinca oraya buyuk lavabo da olabilecegi anlasildi ve bir boy buyugunu aldim.


Ben heyecanla malzemeleri toplamaya calisirken insaatin baslama zamani ile ilgili bir terslik yasadik. Ilk basta 20 mayis gibi planlanan baslama tarihi, ustanin karisinin saglik problemi sebebiyle turkiyeye gitmeleri yuzunden 5 haziran olarak kararlastirilmisti. 5 haziranda baslayip 25’inde bitiririm dedi. Fakat sonra turkiyeden donusu gecikti 10 haziranda bize baslayabildiler ve 30 gibi bitirmeye soz verdiler.


Yaklasan ve onceden planlanmis yaz tatilimiz olmasaydi bu kadar ertelemeyi cok sorun etmezdim ama 7 temmuzda ucagimiz vardi ve gitmeden en azindan kaba insaat pisliklerini temizlemeyi umuyordum. Malesef hic temizleyemeden gittim. Cunku insaat 6 temmuz aksami gece 12’de zar zor tamamlandi 😓 Ogle saatindeki ucusun valizini sabah hazirlayabildim o derece. Evden nasil ciktik hic bilmiyorum :(


Bu yazida insaat gorsellerini paylasmaya baslayacaktim ama dusundugumden uzun oldu. O yuzden bir sonraki bolumde adim adim cati kati banyosunun degisim videosunu koyacagim.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder