22 Ekim 2021 Cuma

Tadilat Dosyasi 11

 Gecen hafta ardarda yazdigim yazilari bu hafta okullarin tatil olmasi sebebiyle boslamak zorunda kaldim. Cocuklar evdeyken onlari aktif tutmak adina kat be kat fazla yogun oluyorum.


Nisan ayinin ortalarinda usta ile anlasmistik ve tatile gitmeden once 10-13 gun kadar vaktimiz vardi. Bu surecte malzemelerin hepsi olmasa da ilk etapta ihtiyacimiz olanlari alsak iyi olurdu. Pandemi sebebiyle o sirada cogu yer kapaliydi veya sadece randevu ile sinirli sayida musteri aliyordu. Dolayisla gonlumuzce showroomlari gezmek soz konusu olmadi. 


Ben de internetten arastirmalara basladim. Bu surecte lazim olan herseyi internetten siparis verdim ve aldim. Sadece bir kez oncesinde internetten bakip karar verdigim fayanslari yakindan gormek icin fayans magazasina, bir kere de diger parcalarin ebatlarini, nasil durdugunu vs kestirmek adina bir showroom’a gittik. 


Banyo yaptirmaya karar verince insanin ilk dusundugu sey, ne renk ve ne tipte fayans secmeliyim sorusu oluyor. Hele fayans satan yerleri gezince (veya internetten gorsellere bakinca) o kadar cok seyi begeniyor ki insan karar vermek hic kolay degil. Ben de ilk basta once bi bocaladim. Sonra adim adim meseleyi ele aldim.


Cati kati icin dusundugumuz dekorasyonda ahsap ve naturel unsurlar olacakti, dolaplar beyazdi. Sonucta o katin banyosunda tas gorunumu, ahsap tonlarina uyan krem ve acik kahve tonlari, beyaz fayanslar kullanabilirdim. Fakat bu fayanslar mat olmaliydi (parlak olanlar asiri modern gorunum verecekti) ve nispeten buyuk bir banyo olacagi icin fayanslar olabildigince sade olmaliydi. Cunku camasir bolumune koyacagim raflar, veya koymayi dusundugum yesil bitkiler zaten kalabalik bir gorunum verecekti. Ege’nin tas evlerinde kullanilan taslari banyolarda da kullaniyorlar. Onlari cok begeniyordum ama puturlu yapisi ve burada bulunabilirligi acisindan dusununce elemek zorunda kaldim. Zaten fiyatlari da oldukca pahali. Kafamdakine en yakin renkte fayans olarak zeminde betonlook denen gorunumde bir krem rengi mat bir fayans (betonlook da cimento gorunumu veren gri dalgalar oluyor genelde) duvarlarda da mat beyaz fayansa karar verdim. Aslinda zeminde ahsap parke gibi gorunen fayanslar da hosuma gidiyor ama cok girintili cikintili bir oda oldugu  ve yine yogun bir desene sahip oldugu icin vazgectim. Sonucta orada baska ahsap detaylar olacakti ve hepsi fazla gelebilirdi. Room Planner’da asagidaki gorselleri hazirladim. Tabi programin izin verdigi malzemeleri kullandigim icin bire bir aynisi olmadi ama asagi yukari benzedi.


Camasir makinelerinin yaninda bir boy dolabi  ve uzerine raflar olacak gercekte.

Lavabonun altina dolap koymadan planlamistim,  cunku hemen yaninda zaten dolaplar olacakti. Yandaki dolaplarin tamami acik degil bazilari kapakli olacakti.

Kuvetin ustundeki duvarda boydan boya acik bir pencere istedim, oraya cicekler koyacaktim.

Programda duzgun bir kuvet yoktu, gercekte normal duz bir kuvet oldu. 



Camasir makineleri kuvetin gerisinde yer aldigi icin ve egimli bir cati oldugu icin, onlarin oradan gecis kismi sorun olacak gibi gorunuyordu. Fakat ustamiz, sol tarafta engel olarak bulunan duvari biraz daha kirip yer acti ve makineler olabildigince cama yaklasti. Boylece hem gecis sikintisi kalmadi hem de yanina yuksek bir boy dolabi icin alan cikti. 


Bu kisimda kullanacagim armaturleri ilk basta eskitme bronz dusunmustum. Ancak hepsinin ayni olmasini istedigim icin olmadi ve klasik krom yaptim. Lavabo icin birsey begensem, banyo icin ayni stil olmuyordu; hadi onlara buldum desem klozet yani icin bulamiyordum falan. En son halde krom yaptigima pisman degilim cunku buyuk ve cok dolu banyolarda bu detay cok on planda olmuyor. Su an onlar pek farkedilmiyor bile. Zaten cati katinin dekor temasi da modern cottage idi, o kadarcik modern unsurlar olsundu :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder