8 Ağustos 2014 Cuma

# 2. gebelik günlüğüm

2. gebelik gunlugum 15. hafta

Gecen haftaki kadar buhranli gecmedi bu hafta cok sukur. Bunda cuma sabahi cumhurbaskanligi secimi icin Rotterdam'a gitmemizn ardindan yaptigimiz 3 gunluk tatilin de etkisi var. Nihayet bu yazin ilk tatilini yapmis olduk. Hollanda'nin guneyinde Hallevoetsluis isimli bir sehre gittik. Okyanus kenarinda gayet derin koylardan birinde yer aldigi icin deniz sutliman ve gercekten cok sicakti. Sanirim ilk defa okyanus suyunda yuzmus oldum. Cok cok farkliydi, neredeyse hic tuzlu degildi :)

Pazartesi gunu de midwife kontrolumuz oldugu icin esim evden calismisti. Boyle 4 gun koca destegi olunca Helo ile daha kolay basedebiliyorum :) Kontrolde tansiyonuma bakildi, daha once yapilmis olan kan testlerinin ve ikili test sonucunun iyi oldugunu ogrendik. Sonsuz sukur. Burada aylik kontrollerde her seferinde ultrason muaynesi olmuyor. Bunun yerine sadece sesi disari veren bir aletle karnimdaki sesleri dinledi ve kalp atislarini duyduk yeniden. Ancak ilk kontrole 11. haftada gittigim icin ilk kontrolde ve ardindan 13. haftada ikili testte ultrasonda gormustuk. Bir de bu gune kadar 2 kez midwife kontrolu olunca toplamda 4 haftada 4 kontrol olmus oldu :) Simdi uzun bir sure kontrol olmayacak zira onumuzdeki pazartesi gunu Helo ile istanbul'a gidiyoruz ve Eylul'un 20 sine kadar Tr' de olacagiz yuppi.

20. haftada yapilacak randevu icin dondugumuz tarih 22. haftaya tekabul ettigi icin o zamana kalmis oldu fakat istersem Istanbul'da da yaptirabilirmisim. Henuz karar vermedim ama cinsiyetini ogrenmek icin rutin bir muayne olabilirim. 16. haftadan sonra cinsiyet belli oluyordu tabi bebek gosterirse :)

Bunlarin disinda genel olarak iyiyim, bulanti hic olmamisti ikinci trimestera girdigimiz icin bundan sonra olmaz herhalde ama gobegim gayet farkedilir bir bicimde buyudu ozellikle son bir haftada. Artik hamile oldugum disaridan gayet belli gobekli kadin havasindan cikmis oldum. Gun icinde yine cok yoruluyorum ama esimin hep hatirlattigi gibi enerjimi tasaruuflu kullanma konusuna dikkat etmeye basladim. Zaten Istanbul'da olunca da biraz daha rahat dinlenebilecegimi umuyorum cunku ev icinde Helonun pesinden kosturacak baska insanlar da olacak

Bir sonraki hafta Istanbul'dan gorusmek uzere

6 yorum:

  1. Gece, Türkiye seyehatinin çok çok iyi geçmesini diliyorum :) iyi tatiller ...

    YanıtlaSil
  2. Bak bu sefer bekliyorum canımcım

    YanıtlaSil
  3. İyi olmanıza sevindim :)

    YanıtlaSil
  4. Bilgiç 12. Haftaa göstermişti cinsiyetini , inanamamıştım:-)

    İstanbul'da mümkün olduğunca dinlen :-) İyi yolculuklar:-)

    YanıtlaSil
  5. Test sonuçlarının iyi gelmesine çok sevindim, hamilelikte insanı en çok endişelendiren testler bunlar sanırım! :) Ohhhh şimdi bir tatili hak ettiniz, iyi tatiller :)

    YanıtlaSil