6 Ağustos 2014 Çarşamba

# blogger # blogger ipuçları

En Son Yenilikler İle Blogger Icın SEO Ayarları -2

Bir önceki yazıya kaldığım yerden devam etmeye çalışayım. Önceki yazıya eklenecek daha ince ayrıntılar da var ancak en önemlilerine değindim. Zira seo konusu başlı başına bir site oluşturacak kadar zengin.

Kabaca ifade etmek gerekirse, Google'a bir arama yazdığımızda, karşımıza getirdiği sonuçlar, aramaya en yakın konuların yer aldığı sonuçlardır. Tabi bunu sitelerin popülerlik sırasına göre dizer. Google hangi siteyi sonuç olarak sunacağına karar verirken bir dizi işlem yapar ve sitenin içinde yer alan bazı bilgileri tarar. Bu tarama sonuçlarına göre blogunuzu/sitenizi indeksler. Bunlar öncelik sırasına göre şu şekildedir; 
- meta tags (meta etiketler) denilen anahtar kelimeler
- blogdaki başlıklar
- blog yazıları ve etiketleri
- resimler
- yorumlar

Şimdi bunları etkin kullanmak için sırayla açıklayayım.

1-Meta tags düzenleme: 

Meta tags'ler sitenizi tanımlayan anahtar kelimelerdir. Google arama sonuçlarında üstte blog adı ve tanımı, sonra da meta tags'de yazacağınız tanımlayıcı cümle ya da kelimeler çıkar. Aşağıda benim blogumun arama sonucu görülüyor, altta yazan açıklama benim meta tags olarak yazdığım yazı.


İlk yazıda bahsettiğim yenilik olana kadar, bloggerda (ve hatta hala wordpressde) otomatik bir meta tags düzenleme işlevi yoktu. Daha önce bu yazıda belirttiğim gibi şablon kodları içerisine bir kod ekleyerek bu işi yapıyorduk. Wordpress'de de aynı şekilde kodla yapmak mümkün ama bu işi basitleştirmeye yönelik bazı eklentiler var. Bu eklentiyi yükleyince çıkan bazı kısımlara, meta tags yazıları yazılıyor ve kodlarla uğraşmak zorunda kalınmıyordu.

Bu güne kadar wordpress kullanıcılarının daha iyi olduğunu iddia ettikleri fark buydu: SEO ayarları için eklenti sayesinde pratik bir yönteme sahip olmak. Ancak orada yapılanların bloggerda yapılmayacağı anlamına gelmiyordu ki nitekim bunu dikkatli inceleyip araştırıp, yapanlar da vardı. Sadece biraz daha emek ve bilgi gerektiriyordu.

Şimdi ise blogger kumanda paneline aynen Wordpress'teki eklentiler gibi (hatta daha basit) bir uygulama ekledi. Kumanda panelini kullanabilen herkes kolayca yapabilir. Şimdi bloglarımdan birini düzenlerken, adım adım bunun nasıl yapılacağından bahsedeyim.

Kumanda panelinizin ayarlar bölümünden arama tercihleri kısmına gelin.



Bu sayfada artık yenilikler var. Meta etiketler kısmını düzenle diyerek etkinleştirin. Bu kısma blogunuzu tanımlayan sözcükler yazmalısınız. Aşırı uzun olması google'ın çok hoşlanmadığı bir durum. Zaten maksimum 150 karakter olması gerektiğini söylüyor. Seçtiğiniz kelimeler önemli, sizi en iyi ifade eden kelimeler olmali. Arama motorları ilk önce blog adınız ve meta etiketlerinize bakacak çünkü.

Bu kısmı etkinleştirdiğiniz anda blogda yazı yazdığınız panele bir ilave kutucuk geliyor. Wordpress seo eklentilerinde, blog tanımı olarak yazılan bu meta etiketlerine ilaveten, her yazı ve sayfa için de meta etiketi yazmak için bir seçenek çıkar. Yani iki tür meta etiketleme işi var, biri blogun genel tanıtımı için, diğeri yazılara ayrı ayrı verebileceğimiz meta etiketler. İşte wordpressdeki bu işlevin aynısı, blogger yazılarınız için de böylece sağlanmış oluyor.

Yazdığınız yazı ve sayfalarda, yazı yazma panelinin sağ tarafında yer alan yayın ayarları bölümünde etiketler, seçenekler... kısımlarının altında "arama açıklaması" bölümü göreceksiniz. İşte buraya da etiket yazar gibi anahtar sözcükleri yazıyoruz. Bu sefer yazdığımız anahtar sözcükler, yazıyla ilişkili olan şeyler olmalı. Böylece yazdıklarınız, o yazınızı indekslemeye yardımcı olacaktır.



Eski yazılarımızda bu ayar yapılmamış oldu, isterseniz her yazıyı yeniden düzenleyerek bu ilaveleri yapabilirsiniz.

Şimdi 2. görseldeki (ayarlar--->arama tercihleri bölümündeki)  diğer ayarlara bakalım. Hatalar ve yönlendirmeler kısmında, sayfa bulunamadı bölümünde düzenleme yaptığınızda, blogger'ın bu güne kadar kullandığı ingilizce hata mesajı yerine sizin özel mesajınız çıkacaktır. Ben şöyle birşey yazdım.

"Aradığınız sayfa bulunamadı, arama butonundan veya arşivden yeniden arayabilirsiniz."

Özel yönlendirmeler kısmında, eğer sildiğiniz bir sayfa varsa onu başka bir sayfaya yönlendirmek istiyorsanız, eski ve yeni linkleri yazarak ilişki kurulabiliyor. Böylece silinen sayfanın bulunamama sorunu kalkmış oluyor.

Gezginler ve dizin oluşturma kısmı da, uyarı olarak da belirtildiği gibi, dikkatli olunması gereken bölüm. Bu kısım, google tarafından bulunmasını istemediğiniz özel yazılar veya sayfaları ayarlamak için kullanılıyor. Yani anti-seo bölümü. Bu kısımla ilgili detaylı bilgi Google'ın ilgili yardım sayfalarından edinilebilir. Gizlemek istediğiniz yazılar yoksa bu kısmı atlıyoruz.

Ozel robots.txt için yardım dosyası
Özel robots başlık etiketleri için yardım dosyası


Yazının başında belirttiğim maddelerden ilkini tamamlamış olduk. Diğer maddeleri de (blogdaki başlıklar, blog yazıları ve etiketleri, resimler, yorumlar) bir sonraki yazıda toparlayıp bitirmeye çalışacağım.

Yazı dizisinin 1. si burada
Yazı dizisinin 3. sü burada

6 yorum:

  1. Blog yazmayı seven ama teknik kısmıyla ilgilenmeyi pek sevmeyenlerin dahi kolaylıkla anlayabileceği, detaylı bir yazı olmuş, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. yazıda anlattıklarınızı uyguladım. bakalım neler olacak :) teşekkürler...

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler güzel yazı :)

    YanıtlaSil
  4. ben de uyguladim tesekkurler paylasim icin, bir sorum olacak, mesela sizin blogunuzu google da arattigimda "gece blog"yaziyorum ve hersey gayet normal gorunuyor, kendi blogumu arattigimda ise "bence arma blog"kelimeleriyle, en ustte cikan benim blogum tamam ama altinda yazanlar bana ait degil sacma sapan yari hollandaca yari turkce bana ait olmayan seyler, linke tiklayinca bloguma yonlendiriliyorum ama google da cikan nedir anlamadim :( sizin bu konuda bir fikriniz varsa paylasmaniz beni sevindirir simdiden tesekkurler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eklenen meta etiketinin uygulamaya gecmesi biraz zaman alabilir ama bakıp yeniden bilgi vermeye calısacagım

      Sil