Arkaplan Resimleri etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Arkaplan Resimleri etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

2 Nisan 2009 Perşembe

İstanbul'da Lale Zamanı

Nisan 02, 2009 36 Comments
Son birkaç yıldır baharda lale festivali düzenleniyor İstanbul'da. Şehrin her bir yanına milyonlarca, renk renk ve farklı türlerde laleler ekiliyor. İstanbul bu zamanlarda en güzel yüzünü sergiliyor sevenlerine.
Daha yeni yeni açmaya başladılar ve çoğunluğu da açmadı aslında. Dün bunlara rasladım hemen resmini çektim, papatyalarla çok hoş bir kombinasyon olmuştu.
Bir hafta falan sonra herhalde çoğu açmış olur, bu zamanlarda Gülhane'yi gezmeli, Emirgan'a gitmeli. Aslında her yerde varlar ama yeşil alanlarda görüntüsü daha güzel, keyfini çıkarmalı.

Hergün Divan Yolu'ndan (Sultanahmet-Beyazıt tramvay yolu) geçerek ünivrsiteye geldiğim için, bolca turist görüyorum. Ve lalelerle süslenmiş güzellikleri gördükleri ve en azından bizim kültürümüz olduğunu anlamalarına vesile olacağı için çok memnun oluyorum.

İngilizce'de tulip kelimesi ile ifade edilen laleye tulip denmesinin sebebi ise şu. Eski yıllarda bir adam köylü bir kadının tülbentinin üzerindeki lale figürünü göstererek ne olduğunu sorar, kadın da laleyi değil tülbenti sorduğunu sanar ve tülbent der. Böylece adam da laleyi tülbent kelimesini dili döndüğü kadar tulip olarak tanımlar ve öyle kalır. Bu bilgileri ve aşağıdakileri daha önce bahsettiğim Yedi Tepe Anadolu kitabında okumuştum.

Diğer yandan Osmanlı döneminde bir çok eserde sembolizm kullanılmış, mesela Mimar Sinan bunu eserlerinde çok kullanmış. Allah'ın 99 ismini temsil etmesi için 99 ayak uzunluğunda kubbe inşa etmiş vs. Lalenin de bu dönemde çok kullanılan bir figür olduğunu biliyoruz. Bunun ise şöyle bir sembolik anlamı varmış ki ben bilmiyordum.

Peygamberimizin (s.a.v) gül ile sembolize edilmesi gibi, lale de Allah'ı anmak amacıyla kullanılmış sembolik bir işaretmiş. Bunun sebebi Arapça'da lale ve Allah kelimelerinin aynı harflerle yazılması ve bu sözcüklerinin sayı değerlerinin toplamının aynı olmasıymış. Birde yanlış hatırlamıyorsam lalenin ters okunuşu Alah'mış ki bundan emin değilim şimdi kitap da yanımda değil.

Bunları öğrendikten sonra o kadar hoşuma gitmişti ki kızım olursa adını Lale koymak istedim (ancak şimdilik eşimi ikna edemedim). Bu durumda kültürümüzde yer alan lale motifleri anlam kazandı benim için, özellikle de cami süslemelerindeki çinilerde, ne kadar anlamlı değil mi?

İstanbul'da lale zamanının tadını çıkarmalı, keyf-î sukûnet içinde yaşamalı.

2 Eylül 2008 Salı

7 Ağustos 2008 Perşembe

Jasminskage için bir tasarım / A design for Jasminskage

Ağustos 07, 2008 5 Comments
Bir süredir bloğumun tasarımını değiştirmek istiyorum. Aslında renk ve stil olarak mevcut görüntüsünü beğensem de sanırım eskiden yaygın olan 15'' monitorlere uygun olacak şekilde ayarlanan bu şablonlar, artık günümüzde çok dar kalıyor. Ekranın görüntüsünde çok boş yerler var. Tek istediğim yazı yazılan bölümün biraz daha geniş olması. Bunun için mevcut şablonumun kodundan yazı bölümünün boyutlarını değiştirmeye çalışacağım. Tabi önlem olarak ben de yeni bir blog daha açtım, burası benim deneme tahtam olacak.

Diğer yandan daha önce bloguma uğrayıp bannerlerimi beğenen Jasminskage için bir banner ve avatar tasarlamak istiyordum bir süredir. İtalya'ya gitmeden önce banneri hazırlamıştım. Dün de avatarı yapıp, bunları uygun bir şablonda sergileyip nasıl olduğuna bakmak istedim deneme tahtamı kullanarak. Galiba daha çok pembelerden hoşlanıyor ama, bana göre güzel resimlerin vurgulanması için en iyi fon beyaz. Kendisine birkaç alternatif daha sunacağım, beğendiğini kullansın diye. İşte ilk alternatifim.

4 Ağustos 2008 Pazartesi

23 Haziran 2008 Pazartesi

Plansız Çizimler / Planless Pictures 2

Haziran 23, 2008 1 Comments

Son zamanlarda eskisi kadar çizim yapamıyorum. Zaten anaşıldığı gibi amigurumiye kafayı takmış durumdayım. Çizim yapmayı canım istese de iyi bir çalışma gerçekten çok daha fazla zaman gerektiriyor. Kafamda bazı tasarımlar var ama henüz tabletin başına oturamadım. Bunları da bu sabah hemen birkaç dakikada yaptım çünkü dayanamadım birşeyler yapmadan durmaya. Daha çok program efektleri ile oluşturuldu iki resim de, öylesine içimden geldi.

Amigurumi çalışmaları ise son hızla devam ediyor ama bu hafta sonu yaptıklarım tamamen bitmedi. Zira kalabalık bir çalışma olacak biter bitmez yayınlayacağım.

Bunun dışında sitemin ziyaretçi sayısının artmasını da istiyorum ama burada yayınladıklarım gerçekten bakılmaya değer mi karar veremiyorum. Hem amigurumi hem de çizimlerde o kadar iyi çalışmalar var ki, benimkiler kayda değer mi? bilemiyorum. Hala sitemi duyurmaya casaret edemiyorum. Yoksa yorumların sayısının daha çok olması çok da zor değil.

28 Mart 2008 Cuma

Damlalar ve Kelebekler / Drops and Butterflies

Mart 28, 2008 0 Comments
Aynı günde yazılmış bir çok yazı olacak ama bir önceki yazıdan sonra biraz sayfa renklensin diye düşündüm. Bir süredir kendi site tasarımım ile uğraştığım fakat bir türlü bitiremeyip bu bloğu açtığım için bir sürü çalışma birikti. Resim yapmaya çocukluğumdan beri meraklı ve çevremdeki insanlar tarafından kabiliyetli bulunmama rağmen, yıllardır doğru düzgün vakit ayırılamamış bu arzum son bir kaç aydır yüzeye çıkmış durumda. Bu durum tesadüfen rastladığım çizer blogcularun etkisiyle oldu ve heveslenip bir tablet aldım. Daha tam alışamasam da tekrar çocukluğuma dönmüş gibi hissediyorum. Çizmek rahatlatıyor, dinlendiriyor ama bazen de usta çizerler gibi yapamadığım için sıkılıyorum. Keşke daha çok zaman ayırsaymışım diye düşünsem de, hiç birşey için geç değil diyorum. Zaten bu çizimler sadece eğlenmek, rahatlamak amacını taşıyor. En azından şimdilik. Zaten beğeni göreceli birşey olduğu için en iyi de olsanız beğenilmeyen, en kötü de olsanız beğenilen resimleriniz olabilir. O yüzden sadece içimden ne gelirse çiziyorum. Resimleri bazen mause ile bazen de tablet ile çiziyorum. Damlalar ve kelebekler adını verdiğim çalışmalar tabletsiz ilk çizimlerimden. Tabi programlar işi oldukça kolaylaştırıyor ama burada devreye yaratıcılık giriyor sanırım. Hazır temalar kullanılsa da onları neye dönüştüreceğin sana kalmış. Bu resimler bakınca beni gülümsetiyor. Gülümseten resimler yapmayı seviyorum.
Kelebekler / Butterflies
Damlalar / Drops