6 Eylül 2016 Salı

# artistik jimnastik # Helodünya

Ritmik Jimnastik Dersleri Başlıyor

Tatil dönüşü hızla geri döndüğümüz rutinler ve bitmeyen işler yüzünden yazacaklarım birikti ama dün ig'de paylaştıklarımı buraya kopyalamasam olmaz...


Bu günü doğru düzgün bir foto eşliğinde kayda almak isterdim ama ne yazık ki şarjım bitmişti. Ve sonlarına eşim katılmamış olsaydı bu fotoğraf da olamayacaktı... 

〰Doğduğundan beri ortalama bir kız çocuğundan biraz daha kıpırdak olan #helodunya için enerjisini atarken aynı zamanda biraz daha ciddi spor eğitimi veren bir jimnastik okulu arıyordum. Daha önce gittikleri olmuştu ama daha çok eğlenceye yönelikti. Geçen yıl gittiği bale de bedensel sınırlarını pek zorlamadı. Oysa hep yeni şeyler denemeyi seviyordu. Olimpiyatlarda hayranlıkla seyrettiğim artistik jimnastiğin ona uygun olacağını düşündüm ve araştırmaya başladım. 

〰Bu tarz eğitim veren okullar vardı ama ya uzak ya zamanları/yaş aralığı uymuyordu ve tam vazgeçmek üzereyken son bir kez daha arama yaptım google da cumartesi günü. Tesadüfen karşıma bir site çıktı, haftanın bir günü evimizin hemen karşısındaki yüzme havuzunun spor salonuna gelen bir eğitim varmış ve dersler +4 yaşmış. Pazar günü mail attık iki saatte geri döndü, yarınki derse deneme dersine gelsin dedi. Ay bi şok bi heyecan (genelde bu kadar hızlı dönüş yapılmıyor). 

〰Dila videoları seyretmiş bayılmıştı, bugün bir gittik daha da bayıldı. Her yaştan belki 50 kız, harika kostümler ve değişik parlak aparatlar eşliğinde hazır bekliyorlardı. Bunları görünce gözleri daha da büyüdü tabi. 

〰Hepsi gruplara ayrıldı, farklı hocalar geldi. Bizim minikler 6 kişi oldular. Daha ilk günden top, kurdele ve hulahop ile değişik hareketler yaptılar. Tamamını izledim her açıdan çok çok beğendim. 

〰Daha ilk günde abartmış olucam ama hayallerimi durduramıyorum. İlerde jimnastik yarışmalarında, belki olimpiyatlarda bile boy gösterir kim bilir?

#ritmikjimnastik

7 yorum:

  1. Tebrik ederim, ihtiyacınız olan şey ayağınıza gelmiş :) İleride biz de ekrandan izler, gurur duyarız minnoşla :))

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel denk düşmüş, haydi bakalım Helo'nun çok eğleneceğine eminim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haftada bir ders var her sabah soruyor bugün mü diye hayır diyorum heyecanla bekliyor artık

      Sil
  3. Gece benim iki kuzenim ritmik jimnastikçi. 3-4 yaş civarı başladılar. Biri (şuan 18) Fransa'da yaşıyor ve yıldızlarda Fransa şampiyonluğu var. Ancak bu sene profesyonel çalışmaları bırakıp hobi için devam edecek.. Çünkü büyüklerde iş çok daha zor ve kariyer olarak seçmek büyük bir adanmışlık gerektiriyor.
    Diğer kuzen (22 yaş) de küçükken birçok Türkiye derecesi elde etti. Şuan üniversiteye gidiyor ama, ritmik jimnastikte hakemlik sertifikası aldı ve yarışmalarda hakemlik yapıp öğrenci harçlığını çıkarıyor :)
    Süreci yakından gözlemleyen biri olarak söyleyebilirim ki, gerçekten çok zor.. Çok emek istiyor. Kan ter göz yaşı içeriyor :)) ama hem çocuklar için vicutlarının yapabilecekleri, disiplin ve grup çalışması, sahnede olmak, o kostümler ve başarı tatmini tarifsiz bir olay. Hem de aileler için müthiş bir gurur kaynağı :)
    Yolunuz açık olsun!
    Not: işleri ilerletir de, sorularınız olursa benim kuzişlerle Facebook'tan irtibata geçiririm seni, aklında bulunsun ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ben pek idealist bir anne sayılmam. İster ve devam ederse elbette desteklerim ama içinden gelmezse dert yok. Şimdilik hevesli ama nasıl emek ve zaman istediğini biliyorum. Zaten neredeyse her konu böyle özellikle spor ve sanat dalları için

      Sil
    2. Bu arada teklifin için de çok teşekkürler aklıma yazdım

      Sil