27 Haziran 2013 Perşembe

# ben

Fizik Beni Çağırıyor

Çok değil bir kaç ay önce bu hislere yeniden düşeceğimi hayal dahi edemezdim. Ancak içimden geçiyordu, gün gelecek deli gibi işimi özleyeceğim. 

Kızım dünyaya geldikten sonra üniversiteden iki yıl olan ücretsiz izin hakkımın bir yılını aldım. İznimin dolduğu sırada Hollanda'ya taşındık. Hem burada  ne kadar kalacağımız belli olmadığı için hem de üniversite son yıllarda yaşadığım sıkıntıların etkisiyle işimden ayrılmaya karar verdim. Gerçi kadromla ilgili sorunlar da vardı (bknz yökün 50-d kadrolarına yaptıkları, itüde atılan asistanlar vs) ama sorunlar olmasa bile geri dönmeye içim elvermiyordu.

Hollanda'da taşındığımız yer Amsterdam'ın Badhoevedorp isimli kasabası. Burada bir çok cadde ve sokağa benim çalışmalarımda sık sık haşır neşir olduğum bilim adamlarının isimleri verilmiş.

Bu sokakların birinden yada bir kaçından neredeyse her gün geçiyorum. Aklım takılıyor, özlüyorum. Sabahlara kadar ders çalışmak istiyorum. Uzun bir süredir hiç bir şey okumadım fiziğe dair, kafamda kurgular yapıyorum.

İki gün önce posta kutumda fakülteden bir arkadaşımın bazı ödüller aldığına dair bir mail okudum. Branşlarımız farklıydı ama yaşımız aynıydı. Benimle yaşıt birkaç kişi doçent oldu. Ben hala sürünüyormuşum gibi hissediyorum. Gerçi onlar ne evli ne de çocuk sahibi. Öyle olsalardı bu kadar hızlı ilerlemeleri zordu (yaş 33-34) ama içimden bir kıskançlık dalgası geçiyor ne yalan söyleyeyim.

Diğer yandan öyle tezatlar içindeyim ki, hazır evde Helo ile ilgileniyorken bir kardeşi olsa, bir süre ikisine de baksam sonra işe dönsem diye geçiyor kafamdan.   Üstelik yaş da geçiyor. Fakat bu istek sadece mantıklı düşüncelerden ötürü değil,içime bir bebek özlemi düştü hatta birkaç gece önce rüyamda gördüm onu. Yine bir kızdı, Helo'nun bebekliğinin aksine çok saçı vardı ve ismini de söyledim rüyamda Almıla idi.

Bu ismi son zamanlarda olmasını geçtim neredeyse hiç duymadım. Anlamını bile bilmiyordum. Rüyadan sonra baktım hoş bir anlamı varmış.

Fakat daha neredeyse hiç rahatlamamışken yeni bir bebek fikrine eşim sıcak bakmıyor. O da kardeş olsun istiyor bir gün ama ne zaman olmalı, nasıl yetişiriz kaygıları taşıyor.

Ben de iki arada gidip geliyorum. Tabi biz istediğimiz zaman olaylar şıp diye olacak değil. İş meselesi de kardeş meselesi de hayırlı zamanda hayırlısı ile olsun diye dua ediyorum sürekli. Kısmet...

4 yorum:

  1. seni çok iyi anlayabiliyorum insan arada iş hayatına devam edip kariyer yapmış arkadaşlarını görünce elinde olmadan bir kıskançlık oluyor bu durum bende de oluyor ama daha sonra düşününce onların açısından onların ne bir eşi vede bizlerdeki ki altın parçası yavruları var belkide biz en iyisini yapmışızdır diye kendini teselli ediyor...
    Ayrıcada amin inşallah Allah hakkında herşeyin hayırlısını versin.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Seni çok iyi anlıyorum. Sana melekler haber vermiş belki de hamilesin Gece; bebeğin ismini bile söylemiş. Kadınların kaygıları çok fazla ve bu çok doğal, keşke hem kariyer hem çocuk birarada yürüsü hiç mi olmaz olur elbet. Çok iste ve akışına bırak diyorum sana; ne istiyorsan hergün hayalini kur ve iste sadece iste nasıl olacağı olup olamayacağını düşünme bile diyorum sana.

    YanıtlaSil
  3. Almıla'ya baktım, sen söylememişsin ama merak ettim tabii hemen :) Kırmızı elma ve kayan yıldız demekmiş, hakikaten ne güzelmiş, ilk defa duydum ben bu ismi.. İ ile mi I ile mi yazılıyor onu çözemedim yalnız..
    Kardeş konusu ve kariyer konusu bizim gibi hatunların hep aklını kurcalayacak, daha Maya 4 haftalık ve bir süre ilk opsiyonu düşünmüyorum tabii ama gün gelecek aynı ikilemde olacağım sanki.. Klonlasalar bizi de ikisini birden yapıversek (gaz sancılarını, akademik kavgaları falan klonumuz halletse hatta)
    Ben bu kardeş konusunun eşle ortak karar verilmesinden yanayım yalnız, sonra pışpışlarken adamcaazlar "bak ben sana dediydim" derse dellenmemek için gerekli kanımca.. :D Hakkınızda hayırlısı GeCe'cim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esim de istiyor da korkuyor biraz ben cok yorulacagim diye de dusunuyor benim kadar gozu kara degil

      Almıla ismini i le yazilisi da varmis herhalde ben de bakinca gordum, benim ruyamdaki ı ile olaniydi. fakat sonradan dusununce i ile olan hali dila ile oldukca kafiyeli

      Sil