4 Eylül 2009 Cuma

# Blog # blogger

Page Rank Konusunda Yazdığım Bir Önceki Yazıya Dair

Merhabalar herkese, geçen gün yazdığım bu yazıdan sonra bir mail almıştım, yazımdaki bazı konularda yanlış bilgiye sahipmişim ve bu konuda sağolsun arkadaş ile birkaç kez yazışarak bilgilendik.

Kendisi Elişi Dünyamız sitesinin teknik sorumlusu imiş. Yazdıklarını yoruma eklememi istedi ama ayrıca yazılsa daha iyi olacağını düşündüm.

Page rankı arttıran şeyin ziyaret ve link sayısı olduğunu yazmıştım. Link sayısı önemli imiş ama her link bu işe katkı sağlamıyormuş.

Siteler oluşturulurken, verilecek linklerin ne şekilde olacağına dair bir çeşit imzası varmış ve bu imza "nofollow" ve "dofollow" olarak iki şekilde olabiliyormuş. İngilizce bilenlerin de anlayacağı gibi sırayla takip et yada etme komutlarını veriyor. Verilen linklerde nofallow olanlar pagerank için bir katkı sağlamazken, diğeri sağlamaktaymış.

Dolayısıyla benim madde madde yazdığım şıklar içinden blog listesi ve mimler vesilesiyle (yada başka mevzularda) postların içine yazdığımız linkler bu işe katkı sağlayanlardan diğerleri ise etkisizmiş.

Bu durumda yazdığım kadar abartılı bir durum olmasa da (yani page rank için katkısı az olsa da) yine diğer maddelerin bir şekilde ziyaretçi sayısını arttırmaya yönelik çalışacağı kuşkusuz apaçık. Çünkü çoğumuz başkalarının yorumlarından, listelerinden ilgimizi çeken kişileri ziyaret edip takip ediyoruz.

Yorumlar konusunda başka bir konuya dikkat çekmiş arkadaşımız. Diyor ki yorumun linkinin önemi yok ama yorumda yazılanlar önemli, çünkü sizde yer almayan bir konu ama yorumlarda dile getirilmiş ise bir mevzu Google aramalarında çıkabilirmiş. Diğer yandan akıllıca yapılan yorumların, okuyan diğer insanların ilgisini çekeceği de şüphesiz.

2 yorum:

  1. Ben sevdiğim bloggerların takip ettiği bloglar listesine de dikkat ediyorum. Örneğin özel bir gün için pasta yaptıracaksınız diyelim. Google da aradığınızda istemediğiniz kadar pasta ile ilgili blog çıkıyor karışınıza. Ama sevdiğim bir blogger ın listesinde zaten pasta ile ilgili bloglar varsa onlara önceklik vermeyi tercih ediyorum. Bu benim için bir çeşit referans gibi.

    YanıtlaSil
  2. yorumlar konusunda çok haklı yazının altındaki yorumları da okuyoruz genelde kendi adımıza.

    YanıtlaSil