29 Ocak 2021 Cuma

Cocuklara Goodreads Hesabi Acalim mi?

 Kitap okumayı sevdiğim kadar seviyorum Goodreads’i. Okuduğum kitapları listeliyorum, orda burda gördüğüm okumalıyım mı diye düşündüğüm kitapları Google’da değil orada arıyorum, yorumlarına bakıyorum, beğenirsem okunacaklar listeme ekliyorum. Bitirdiğimde bitti demeyi, kendime yıllık hedef koymayı, onu tamamlamak için motive etmesini çok seviyorum.


Bazen acaba hayatım boyunca kaç kitap okumuşumdur diye düşünüp tahmin etmeye çalışır ve yıllardır oraya buraya yapmış olduğum okuduklarım listelerini bulmak isterdim.Yine mesela, çok eskiden okuduğum, konularını kısmen hatırladığım ama bir türlü yazarın adı veya kitabın ismini anımsayamadığım bir kaç kitap var. O kitapları tekrar bulup okumak için, aklıma gelen her yolu denedim fakat bulamadım. Keşke sabit bir listem olsaydı bulurdum diyorum.  Şimdi goodreads’teki listemde son birkaç yılın kitaplarına bakınca hepsini hatırlayabiliyorum.


Bunları anımsayınca, kızıma goodreads’te bir hesap açmanın ne iyi olabileceğini düşündüm. Büyüdüğünde kaç kitap okuduğu, neleri okuduğunu hep görebilir ve nostalji yapabilir. Okuduğu kitapların çoğunu kütüphaneden aldığımız için, okudukları sadece evde olan kitaplardan ibaret değil. Bu yüzden böyle bir liste çok işine yarayabilir. 


Öncelikle kendi hesabımda bir klasör açtım ve bir kaç kitap ekledim. İlk fırsatta ona özel bir hesap açıp, geçmiş kütüphane emaillerini kontrol ederek (son teslim tarihleri için hep mail geliyor) hesabını dolduracağım. Kızıma biraz geç kalmış oldum ama yakında tam okumaya geçecek olan oğluma da ilk andan itibaren yapacağım. Düşüncesi bile çok heyecan verici. Bakalım yılda kaç kitap okuyacaklar...



2 yorum:

  1. Kesinlikle iyi bir fikir! Ben de Arya için klasör açayım :)

    YanıtlaSil
  2. Bence kesinlikle açılmalı. Okuduğum kitapları 22 yaşımdan sonra kaydetmeye başladım. Öncesinde de çok kitap okumuştum. Tam olarak kaç kitap okuduğumu bilmek isterdim. Bir de çok sevdiğim kitaplar vardı. İsimlerini hatırlayamıyorum ama sizin de dediğiniz gibi konuları aklımda. Onların ismini öğrenmek isterdim. Kızım okuma çağına gelince onun için bir hesap açacağım.

    YanıtlaSil