31 Ağustos 2015 Pazartesi

Ananası Böyle Soyun


İtiraf ediyorum bu yazı sadece ananas fotoğrafı çekme isteğimi gidermek için yazılıyor. Bu arada nasıl soyduğumu da anlatayım istedim. 

İstanbul'da ben de herkes gibi markette ananası soydurup dilimleyip öyle alıyordum ama burda yok. Daha doğrusu konserve ve yemeye hazır şekilde satılan meyve salatalarının içinde olması dışında, bizdeki gibi sana hemen soyup verilen şekilde yok. İlk başta bu kalın kabukları nasıl soyacağım diye tereddüt ederek alsam da, aslında hiç de öyle zor değilmiş. Normal bıçaklarla bile kolayca kesiliyormuş.

Bizim evde genelde sadece ben yediğim için hepsini birden soymak yerine fotoğraftaki gibi dilimlemeyi tercih ediyorum. Kalan kısmı kabuklu bırakıp, poşetle dolaba koyuyorum. Gerçi hepsini soyacaksam da önce böyle dilim dilim kesiyorum çünk bu şekilde, dış kabuğundaki dikenlerin ne kadar derinde olduğunu görerek tertemiz bir şekilde kabuğundan ayırabiliyorum. 

Tavsiye ederim :)

5 yorum:

  1. baş kısmını suda bekletip daha sonra saksıya dikersiniz 2 sene içinde bir ananasınız olur .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa bilmiyordum hemen deneyeceğim yeşilliği bile güzel durur değil mi

      Sil
  2. burda detaqylıca anlatmış :)
    https://begonvilliev.wordpress.com/2013/03/17/saksida-ananas-yetistirme/

    YanıtlaSil
  3. İyi misin diye bir.bakayım dedim. Merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyiyiz canım gündem ufaklıkların nezleleri derken kafamı toplayamıyorum yazamıyorum

      Sil