30 Eylül 2013 Pazartesi

# çocuklar için kışlık giysiler # gora-tex botlar

Çocuklara Kışlık Kıyafetleri Outdoor Mağazalarından Alın

Yıllar önce eşimle kayak sevdasına tutulduktan sonra, outdoor mağazalarını gezmek hobimiz haline gelmişti. Aldığımız ürünleri kullandıkça çocuğum olursa ona mutlaka outdoor kıyafetler ve ayakkabılar alırım diye iç geçiriyordum. Çünkü yüksek teknoloji ile üretilen kıyafet ve ayakkabılar öyle çok özelliğe sahip ki, bu özellikler yerinde duramayan çocuklar için ideal.

Kış günlerinde çocukları giydirmek işkencedir. Özellikle kat kat giyinmekten, ağır botları taşımaktan hoşlanmazlar. Çünkü terletir, hareket etmesine engel olur ve sıkar. Oysa outdoor kıyafetleri minimum ağırlıkta maksimum koruyuculuğa sahip oluyorlar. Montlar, ayakkabılar öyle hafif ki. Slovakya'da neredeyse tüm çocukların kışlık kıyafetleri spor/outdoor mağazalarından alınmış olanlardı. Orada o kadar çok yaygındı ki, bir alışveriş merkezinde en çok mağaza, spor mağazaları kategorisinde oluyordu. Hollanda'da o kadar yaygın değilmiş. Zaten slovak yetişkinler de spora çok düşkünler.

geçen sezon sonunda bu kış giymesi için aldığımız kayak tulumu, karlı yağmurlu havalarda giydireceğim.
Mesela üst resimde bizim aldığımız montun şu özellikleri var; suya dayanıklı, nefes alan, aynı zamanda çok sıcak tutan, rüzgara dayanıklı, çok hafif ve ince, oldukça yumuşak. Bu ürünler yıkandığında ise hemn kuruyor ve kırışmıyor.

Çok değişik markalar var ve fiyatlar da oldukça değişken. Bir çok kişi outdoor ürünlerinin pahalı olduğunu düşünür ama aslında çoğu, diğer normal giysilerden çok da pahalı değil ve indirimler ile gayet makul fiyatlar bulunabilir. Ben bildiğim birkaç site taradım ve aşağıdaki ürünleri örnek olarak seçtim.




Eşim ve ben karlı ve yağmurlu havalarda bu tip montlar ve trekking botları kullanıyoruz. Ayrıca içimize gayet ince dokulu polar veya softshell kazaklar giyiyoruz. Slovakyada -10 derecelerde bile üşütmüyordu. Hele ayakkabılar (ve botlar) onlar da bence ayrı bir mucize. Benim bu özellikte bir ayakkabı bir de botum var.

Yine markadan bağımsız, ayakkabılar da genelde üstün teknoloji kullanılarak üretiliyor. Dışardan baktığınızda sıradan bir spor ayakkabı gibi dursa da (deri ve gayet ciddi olan modelleri de var) bunlar su geçirmiyor, aynı zamanda hava alıyor ayağı terletmiyor, kesinlikle ince bir çorap dahi giyseniz üşütmüyor, taban bilek anatomisini destekliyor vs özelliklere sahip oluyorlar. Farklı isimlerde teknolojinin kullanıldığı modeller var ( üreten firma o özelliği isim olarak veriyor), mesela Gora-Tex özellikteki ayakkabı ve botlara tamamen güvenebilirsiniz. (Gore-Tex, santimetrekaresinde 1,4 milyar adet gözenek içeren çok ince bir kumaştır. Bu delikler o kadar ufaktır ki sıvı haldeki su zerreciği geçemez ama buhar çıkabilir.. daha fazla bilgi burada). Benim yıllar önce aldığım bu özellikteki botum hala ilk günkü gibi sapasağlam ve çok defa doğrudan su dolu bir çukura sokarak test ettim :)

Dolayısıyla sulara girip zıplayan, karda doyasıya üşümeden oynayan çocuklar için ve ayrıca soğuk günlerde okula gidip gelirken ayakları üşümesin diye, çocuklara bu özellikteki botlar alınmalı. Birkaç tane botu-çizmesi olacağına tek bu tip bot olması bence daha önemli.

Ben bu görselleri daha önce alışveriş yaptığımız Atlas Kamp sitesinden aldım (onlarla bir reklam anlaşması yapmadım, zaten ihtiyaçları da yok.) ancak siz eminim başka yerlerde de bulacaksınız bu ürünleri. Ben ülkeden uzak kaldığım ve internet alışveriş sitelerine hiç girmediğim için takip edemiyorum. Ayrıca Inter Sport mağazalarında da olduğunu biliyorum. İşe yürüyerek gidip gelen ve özellikle yağmurlu havalar için işe yarar bir ayakkabı bulamayan ablama, Inter Sport'dan gora-tex özellikte bir bot almıştık. Yine yıllardır kupkuru giyiyor kendisi.

Yine bu özellikte, bereler, eldivenler, termal giysiler, montlar, kazaklar her çeşit ürün mevcut. Bu giysilerle, çocuklar kışın da dışarıda özgürlükleri kısıtlanmadan oynayabilirler. Unutmayın soğuk hava yoktur, doğru giydirilmemiş çocuk vardır :)

4 yorum:

  1. Çok mantıklıymış bu kıyafetler. Kalın kalın giydiriyoruz, sonra çıkar, üşüdü giydir.Terledi ayrı dert..
    Araştırayım bende canım,

    YanıtlaSil
  2. bizim cocuklarin montlarini hep inter spordan ya da decathlondan aliyorum.dedigin gibi hem cok hafifler hem de sicak tutuyorlar.yagmur gecirmemeside fevkalade :)

    YanıtlaSil
  3. Çok mantıklıymış, biz yeni öğreneceğiz, ilk kışımız sayılır, Miroş 10 aylık, geçen kış çok bebek olduğu için pek dışarı çıktığımız söylenemez, bir yazımda bu güzel yazınızın linkinizi kullanabilirim sakıncası yoksa.
    Sevgiler, teşekkürler

    YanıtlaSil