23 Ocak 2013 Çarşamba

# Helodünya # Helodünya Büyürken

10. Ay ♥


Bu yazıya eklemek için saatlerdir resim arıyorum. Artık vücudunun herhangi bir yerinin ışık hızında çıkmadığı bir fotoğraf yok. Yukarıdaki nadir resimlerden ve onda da gördüğün gibi kameranın kapağını tutuyorsun, illa ki kamerayı eline alacaksın, kapağını açıp kapayacaksın.

Bu ayın 10 günü Türkiye'de geçti. Geldiğimizde bir hafta kadar sudan çıkmış balığa döndük. Kalabalıkta ne güzel oyalanıyormuşsun bütün gün. Gitmeden önce emeklemiyordun (Hollanda gezisinde otelde başladın emeklemeye) geldiğimizde bu evde mobil bir bebeğe hazırlıklı olmadığımızı ve artık seni oyalayacak yeni şeyler bulmam gerektiğini farkettim. Şimdi biraz daha alıştık bu yeniliğe hatta emeklemeden önceki dönemini unuttuk bile :)

Emeklemede artık uzman olmana rağmen önceliğin ayakta durmak, yürümek, sıralamak, tırmanmak gibi aktiviteler. Yürütece artık hiç binmek istemiyorsun ve anne yürütecini tercih ediyorsun. Bol bol yürüyoruz gün içinde ama benim de belim kopuyor.

Bu ay kitap sayfalarını çevirmeyi öğrendin ve sürekli kitapları inceliyoruz. Bunun dışında her türlü kavanoz, krem kapakları gibi kapakları açma ve kapamayı, kutuları açıp boşaltmayı (yerine koymayı sevmiyorsun ama) öğrendin ve oldukça egzersiz yapıyorsun bu konuda. Hatta döndürmeli kapakları bile açıyorsun.

Artık altını almam imkansız. Önceden de mutlaka eline bir şeyler vermem gerekiyordu dikkatini dağıtmak için fakat artık yetmiyor. Kaçıp ayağa kalkmak istiyorsun. Öyle acayip şekillerde bez bağlıyoruz ki ter içinde kalıyorum işim bitene kadar. Keşke hiç bez derdi olmasa :)

Bu ayın benim için en heyecan verici gelişmelerinden beri artık çoğu dediğimizi anlaman ve cevap vermeye çalışman. Mama vereyim mi diye sorduğumda aç isen meh,veh gibi bir ses çıkarıyorsun. Bu soruyu sık sık sormama rağmen her zaman cevap vermiyorsun. Babanla da oyuncağı al ver oyunu oynarken istediğinde ver diyorsun. Öyle tatlı söylüyorsun ki her dediğinde ısırasım geliyor.

Türkiye'den geldikten sonra tam iki hafta burun tıkanıklığı yaşadık. Her gün temizlemekten ben de sen de yoruldun. Hiç hoşlanmıyorsun ama nefes alamayınca da çok rahatsız oluyorsun. Bu yüzden ağlatarak da olsa temizlemek zorunda kaldım. En son cold-mix kullandık 3 gün 3 gece ve tamamen geçti. Keşke daha önce kullanabilseydik.

Bu ay içinde bir de dr kontrolümüz oldu. 9,5 aylık kilon 8800gr. Bu kilo az gibi görünse de 2400gr ile hastaneden çıkan ve bu zamana kadar 6 dişi çıkaran ve son bir aydır azı dişleri gelecek diye neredeyse hiç yemeyen bir bebek için iyi sayılır. Maşallah kızıma :)

Dans etmeyi çok seviyorsun. En ufak bir müzikte sallanmaya başlıyorsun. Beraber her gün dans ediyoruz hala. O zaman ise çılgınlar gibi dans ediyoruz birlikte. Baban da bize eşlik ediyor çok ama çok eğleniyoruz.

Şu an yine tıkandım neler yazacaktım diye. Neler yaptığını takip etmek çok zor artık, sürekli defterine yazıyorum ama aklımda tutamıyorum. Her gün becerilerin gelişiyor, her gün o kadar büyüyorsun ki şaşıyorum. Üstelik ben 24 saat seni görüyorum, görmeyenler farkı daha iyi anlarlar ya öyle olmuyor, görsem de büyüdüğünü farkediyorum. Öyle güzel geçiyor ki senle günlerimiz, hiç doyamıyorum, sürekli şükrediyorum seni gönderene.

Seni çok seviyorum meleğim.

Yazıyı okuyan tüm arkadaşlarımın kandilini kutluyorum. Allah dualarımızı kabul etsin.

11 yorum:

  1. Ben bunu yerim ama maşallah çok tatlı çok cin bakışıklı. Ee işte çocuk sana zahmet vermeden ince motor becerilerini geliştiriyor sen de yani :):):)

    YanıtlaSil
  2. Maşallah prensese kocaman olmuş doğumu sanki dün gibi değil mi? insan ufağı derler ya çabuk büyür...yaramazlıkları annesini bayağı yormuş belliki,çocuk büyütmek zor zanaat vesselam....hayırlı kandiller canım...

    YanıtlaSil
  3. büyümüş bu cadı ya.. bu resimde baya belli oluyor.. maşallah.. haraketlenmesine gelince daha dur kuzum yeni başlıyoruz.. hele bi ayaklansın.. pıtı pıtı dolanmaya başlasında o zaman gör sen.. :)
    hayırlı kandiller..

    YanıtlaSil
  4. Maşallah bu güzel prensese :) Kandiliniz kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  5. Maasallah Allah nazardan saklasin gelisimlerine an an sahit olmak ve doyamamak..nice 10 aylara

    YanıtlaSil
  6. Ada saçına hiç bir şey taktırmıyor yaa:) Maşallah sana Dila..Çok tatlısın..Artık çok hareketliler, bende çok zorlanıyorum.Şükürler olsun gerçekten böyle sağlıklı bebeklerimiz olduğu için..İyi kandiller,sevgiler

    YanıtlaSil
  7. İnsanın çocuğundan başkası yalan

    YanıtlaSil
  8. Maşallah çok sevimli olmuş kızınız :)

    YanıtlaSil
  9. Yaa maşallah benim Dila kuşumaa. Nasıl da büyümüşş.
    Nasıl da hareketlenmiş.
    İnsan cidden bir önceki aşamayı unutuyor değil mi?
    Ben de emeklediği zamanları unuttum valla.

    YanıtlaSil
  10. Hani kocaman kız olmuş derler ya aynen öyle:) Maşallah! Artık bebeklikten çıktılar resmen:)

    YanıtlaSil