13 Ocak 2011 Perşembe

# Gece's Blogger Templates

Blog Temalarım Üzerine

Bazılarınız biliyor bazıları da (aramayla gelip beni tanımayanlar) bunu işim olduğunu zannediyor. Blog teması yapmak tamamen hobim, tamam karşılığında ücret alıyorum ama hayatımda birinci sıraya alamam onu, zaman zaman bu yönde eğilimlerim olsa da kariyerim için buna direnmek zorundayım.

Ne zamandır blog teması yapıyorum hatırlamıyorum. Özellikle son zamanlarda benden cevap alamayan birçok kişi var, onlardan özür diliyorum ancak yetişebildiğim kadar yapıyorum malesef. Kimi zaman asıl işim daha önem kazanıyor.

Diğer yandan kendimi gözlemlediğimde farkediyorum ki, tasarımdan uzak kalma sürelerimde dönüşüm muhteşem oluyor. Yani demek istediğim her sakin dönemin ardından, daha yeni şeyler öğrenmiş, gelişmiş olarak çıkıyorum. Tabi bu sadece görsel tasarıma değil, kodsal tasarıma da yansıyor. Şu anda kodlarla ilgili her değişikliği yapabiliyorum ama zamanla daha neler öğreneceğim kestiremiyorum. Aslında aklımda bloggerda kullanılmayan bazı özellikleri (özellikle tumblr deki arşiv uygulamasını) bloglara uygulamayı isterdim (bu konuda araştırmalarım sürüyor). Ve bir de blog gibi değil de site gibi görünen temalar yapmayı. Çünkü birçok kişi blogundan hariç bir satış sitesine ihtiyaç duyuyor ve bunu en ucuz şekilde blogger ile yapabiliriz.

Bu günlerde iki temayı tamamlamaya çalışıyorum. İkisi de geçen yazdan kalma siparişler ama eğer o zaman yapsaydım şimdiki işlevsellikte olamayacaklardı biliyorum. Bu yüzden kimi zaman beklemeye değiyor. Mesela bu bloglarda iletişime tıklandığında adınızı soyadınızı yazın, altına mesajınızı yazın ve gönderin kutucukları var ya ondan olacak. Daha bitmedi ama buradan ve buradan bakabilirsiniz.

Tabi yeni bir bloga sahip olmak isteyen biri için beklemek kolay değil, anlıyorum. Malese bazen niyet ettiğim, uğraştığım halde bir türlü bitmiyor bazı bloglar. Tamamlanmayı bekleyen bir sürü tasarım da var ayrıca, sahiplerinden tekrar özür diliyorum. Gerçekten blog tasarımı ile birlikte ilk defa verdiğim sözleri tutamamanın hissini yaşamaya başladım. Ancak hiç birinin ücretini bitirmeden almadığım için bir nebze avunuyorum.

Bazen de tasarımlar öyle kolay ortaya çıkıyor ki, artık blog sahibinden mi kaynaklanıyor, o andaki yıldızlardan mı bilemiyorum ama açıklamak zor benim için. Mesela Elif'in her iki sitesi de birkaç saatte ortaya çıkmıştı. (bu ve bu)

Buna rağmen hala yarım olan bir tasarımın sahibi de bana bitmeyeceği ile ilgili kafasındaki endişelerini dile getirmişti, oysa onunkine çok hevesle başlamıştım. (Şu an aylar geçti inşallah birkaç güne bitecek o da).

Diyeceğim o ki, bana blog taleplerinizi gönderirken pozitif enerji degönderin, sanırım etkileniyor. (iç ses : peh GeCe ye bak kendi kabahatini evrene atıyor ), ama değil gerçekten bak.

Bu günlerde rutinimi yeniden kurmaya başladım, düzenli olarak asıl iş ve hobime zaman ayırıyorum. Ve tabi kitap okumaya ve örmeye de :)

Bir de eğer yapabilirsek, burada bir hintli kızla arkadaş oldum, onun da design bilgisi var, ortak çalışmalar yapıp kaplumbağa hızımı tavşan hızına çıkarmayı arzu ediyorum. Bir ön çalışma gerekecek.

Görüşmek üzere

Not1: 4-5 gündür çok sıcak olan hava (+3) tüm karları eritmişti ve şimdi yeniden tertemiz yerlere  kar yağıyor, umarım çabuk dolar.

Not2: Hayatımda hiç maça gitmedim ama yakında gidicem, Ce aysonunda, barcelona maçına götürcek beni. Aslında kendi gitmek istiyor ya, bende Barcelona'yı görmüş olurum. Yıllar önce hiç arzu etmediğim halde Venedik ve Roma'yı gördüm (hemde birden fazla kez), Budapeste'de defalarca bulundum, ve başka birçok yere gittim. Çok isteyenler gidemiyor, benim için farketmezdi ama gidiyorum. Maç da öyle. Ne tuhaf bir çelişki. Tabi benim de gitmek istediğim yerler var, mesela Avusturalya, Yen Zelanda ve California.

6 yorum:

  1. Sorun geç yapılması değil GeCe, eminimki herkes biliyordur bunun öncelikli işin olmadığını. Maalesefki açıklamaların gecikiyor. Buda benim gibiler için sorun oluşturabilir.

    Benim iletişimde istediğim sadece şudur. 3 gün yada 5 ay beklenebilir. Sadece bu konuda bilgi verilirse gereksiz beklenti içinde olmayız:))

    Görüşmek üzere,
    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  2. sevgili nur, söylediğin konuda haklısın, ancak bazı mesajları okuyup cevap verip sonrasında işler planladığım gibi gitmeyince, üstüne cevapladığım mesajları da unutunca, artık mesajları okunmadı olarak bırakmaya karar vermiştim. Her ikisi de fena biliyorum ama bazen öyle oluyor

    YanıtlaSil
  3. Hımmm burdan cevap vermen göze, kulağa, herşeye hoş geliyor:)))

    Evrendeki negatif enerjiyi pozitife dönüştürmüş olabilirmiyim acaba?

    YanıtlaSil
  4. bende bloğumu ilk açarken sana bir kaç soru sormuş senden yardım almıştım,sağolasın hemen geri dönüş yaptın bana...demek ki o zaman benden bi elektrik aldın sen :)) şaka bir yana çok yoğun olduğunu biliyorum çok sağol tekrardan yardımların için,harika işler yapıyorsun...

    YanıtlaSil
  5. selamlar neden özellikle bu üç şehir ? design ücretiniz nedir ?

    YanıtlaSil
  6. gece bence blog sahiplerinin pozitif enerjisinden olabilir :))
    yazışmalarda ufak tefek gecikmelerde olsa bu yaptığın işe vermiş olduğun değeri gösterir.

    YanıtlaSil