13 Temmuz 2009 Pazartesi

# ben # Düşünce Yazıları

Mezuniyet Töreni'nin Ardından

Daha önce fakültemizin mezuniyet töreni komisyonunda yer aldığımı söylemiş ve sponsor bulduğumu da ilave etmiştim. Hafta sonu mezuniyet törenimizi gerçekleştirdik ve resmen bittik.

Cuma akşamı saat 7 ye kadar süren provanın ardından , Cumartesi günü ise saat 2 de başlayacak tören için prova yapmak için 9.30 da okuldaydık. Maalesef hem Cuma hem de Cumartesi sabahı provalar çok kötü geçmişti. Ses düzen herşey aksadı doğrusu kesin berbat geçecek diye korkmaya başlamıştık.

Ancak mucize gibi birşey oldu, hiç bir sorun ve hata olmadı. Sunum, ses, ışıklar, müzik aksamadan gerçekleşti ve yıllardır yapılanların içinde kesinlikle en iyi tören gerçekleşti. Öğrenciler ve tabi biz de koptuk, deli gibi dans ettik sonunda. Törene katılan 352 öğrenci ve binlerce kişi tam anlamıyla coştu.

Törenin ardından ikram salonunda gerçekleşen canlı müzik sırasında en çok da ben ve benim gibi uğraşan asistanlar, hocalar büyük bir oh çekerek dans ettik. Artık üzerimizdeki yükün kalkmasıyla, başarımızın verdiği gururun etkisiyle bir anlamda şapşallaşıp olayı abarttık. Akşam geç saatte eve gittiğimde ayaklarımı hissetmiyordum. Ama bütün sıkıntılar gitti üzerimden.

Kendi mezuniyet törenime katılmamıştım çünkü o zamanlar tüm üniversitenin katılımıyla Veli Efendi hipodromunda yapılyordu. Dolayısıyla (diplomamı da almadığım için) mezuniyet yeminimi ilk defa hafta sonu çocuklarla yaptım. Bu törenin eğlenceli olmasının yanı sıra aslında çok duygusal bir süreç, yıllarca çalışıp ve kimbilir ne zahmetlerle okuyan öğrencilerin, onların sevincini gözleyen anne babaların duygularını tahmin edebiliyorum. Hele fen fakültesi mezunu olmak ayrıca zor çünkü neredeyse en ağır bölümler burdadır.

Üniversite sınav sonuçları dün açıklandı biliyorsunuz. Bir yandan üniversiteye girmek için uğraşan milyonlarca genç, diğer yandan mezun olan ama ne iş yapacağını düşünen milyonlarca genç. İnşallah herkesin gönlüne göre olur.

19 yorum:

  1. çok yorulmuşsun ama anladığım kadarıyla değmiş.ALLAH banada çocuklarımın mezuniyetini gösterir inşallah.

    YanıtlaSil
  2. ne güzel bir heyecan.eminim çok yorulmuşundur . iyi geçmesine çok sevindim.
    güzel bir hafta diliyorum.

    YanıtlaSil
  3. Geçen yıl benzer güzellikleri ben de kızımın mezuniyet töreninde yaşamıştım. Ne büyük gurur duyuyor insan. Mutluluk gözyaşları içinde minicik yavrunuzun yetişkin bir insan olmasını izliyorsunuz. Düzenleme orada da çok iyiydi. Emeği geçen herkesi kutluyorum. Sizi de...

    Bir yerde sizler gibi insanlar gecesini gündüzüne katarak insanlığa hizmet ediyor, emeğinin karşılığını tam olarak alamasa da çalışıp didinerek bir şeyler üretiyor.
    Bir yanda da hiçbir şey üretmeden birilerinin beslemesi olan yobaz sürüsü ona buna sataşıyor.

    Konuşana da düzenimizi bozmayın deniyor. Hay sizin bozuk düzeninize!..

    YanıtlaSil
  4. güzel mutlu biten bir yorgunluk olmuş. Mezuniyet törenleri farklı bir heyecan veriyor bana, bir şey bitiyor, bilinmez başka bir şey başlıyor. Allah tüm mezunların gönlüne göre versin

    YanıtlaSil
  5. mutlu pazartesıler canım.

    YanıtlaSil
  6. ne güzel hayırlıyla çok güzel atlatmışsın mezuniyet törenini çok sevindim. insan ayrı bir gurur yaşıyor bu törenlerde. geçen gün yeğenimin mezuniyet törenine katıldım gözlerim doldu. en kısa zamanda inşallah kendi mezuniyetimide görürüm :))

    YanıtlaSil
  7. Herşeyin yolunda gitmesine ve aksaklık olmadan törenin bitmesine çok sevindim. Sen de bir ohh demişsindir :)

    YanıtlaSil
  8. ooh hadi geçmiş olsun. artık güzel bir tatili de hakettin fazlasıyla.

    YanıtlaSil
  9. Her şeyin güzel geçmesine sevindim.Ne güzel bir mutluluk..Ben yaşamadım ama umarım,çocuklarımın mezuniyetine şahit olurum...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Ge-Ce bu işide bitirdin ya, ben senin yerine bütün bunları halletmişin gibi bir ohhhh çektim. Geçmiş olsun, kendini bir dahaki seneye bu kadar yıpratma demek ne kadar yanlış bir cümle olur bunu biliyorum ama yinede temenni ediyorum :)))

    YanıtlaSil
  11. yorulduğunuza ve emeğinize değmiş, mezun olan arkadaşları da tebrik ediyorum.

    YanıtlaSil
  12. Ektiklerinizi biçmek çok güzel bir duygu olsa gerek...Tebrikler:))

    YanıtlaSil
  13. TEBRİKLER SEVGİLİ GECE.EMEĞİNİZE YORGUNLUĞUNUZA DEGMİŞ DEMEK Kİ:)
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  14. GeCecim tatilden geldim ama tatilde seni okumayı ihmal etmedim.Yeni teman çok ama çok yakışmış,güle güle kullan canım...

    Öğrenci mezun etmek kolay mı,herşey yolunda gitmiş çünkü siz de onların hayatları için çabalıyorsunuz yıllar boyu.Onlara tebrikler,sana geçmişler olsun :)

    YanıtlaSil
  15. İnşallah herkezin gönlüne göre olur...
    (AMİİİİN)

    YanıtlaSil
  16. mezuniyeti iple çekiyorum tabi artan ba harçlarla pek mümkün olmayacak sanırım

    YanıtlaSil
  17. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  18. Okumaya basladigimda bende endiselenmistim, ama devaminda bir ohh cektim...guzel gectigine cok sevindim ;)

    YanıtlaSil