19 Aralık 2008 Cuma

# Düşünce Yazıları # günlük

SCIROCCO: Biraz Ara Ver

Bilgisayar başında çalışırken zamanın nasıl geçtiğini anlamıyoruz. Uzun saatler sonrasında yorgun gözler ve vücut ağrılarıyla başbaşa kalıyoruz bazen. Bir süre önce Ce evdeki bilgisayara bu programı kurmuştu. Bu küçük program arkaplanda kendi kendine çalışıyor ayarladığınız zaman gelince masaüstünde bir uyarı çıkıyor. Programı kullanmaya başladıktan sonra bilgisayar karşısında ne kadar fazla zaman kaybettiğimi de anlamış oldum. 5 dakka bakıcam dediklerim bir saati geçebiliyor. Bu açıdan da faydalı.

Programı buradan indirip yükleyin. Kurduktan sonra options dan preferences'e gelince kişisel ayarlamalarınızı yapabiliyorsunuz.
Main timer: çalışma sürenizi (kaç dakka uyarmadan çalışmak istediğiniz, ben 30 dak yaptım)
break time: çalışma süresi sonunda ne kadar ara vereceğinizi (ben 2 dakka yaptım)
reminder time: eğer hatırlatma yaptığında siz iptal edip çalışmaya devam ettiyseniz kaç dakka sonra yeniden hatırlatması gerektiğini (ben 5 dakka yaptım) ayarlıyorsunuz. Kapatınca o arkaplanda çalışmaya devam ediyor.

Program küçük olduğu için bilgisayarı yormaz ve zorlamaz. Bu konunun ne kadar önemli olduğuna dair şu haberi de okumanızı tavsiye ederim.

Keyifli çalışmalar. Bilgisayar bizim işimizi kolaylaştırıyor ama onun esiri de olmayalım.

6 yorum:

  1. ooo çok zor bunlarla uğraşamam böyle şeylere kafa yoramam hem de ingilizce ......

    YanıtlaSil
  2. ooo çok zor bunlarla uğraşamam böyle şeylere kafa yoramam hem de ingilizce ......

    YanıtlaSil
  3. bunu hemen indirmeliyim.zaman konusunda büyük oğlumla herzaman tartışırız.en azından benim yerime bilgisayardan uyarı alır çok kaldığında..teşekkürler.
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. hep 5 dakkalarımız 1 saati buluyor ne yazık ki, güzel çözümmüş.

    YanıtlaSil
  5. 5 dakikalar bitmiyor, çocuklar evdeyken yeterince uyarıcılar ama geceleri uyudukları zamanlar için kurulmalı bu program.

    YanıtlaSil
  6. tekrar merhabalar:)
    sayfanıza geldim ama,bir türlü gidemiyorum:)
    bayıldım sıcacık samimiyet dolu paylaşımlarınıza...
    seve seve izleyiciniz oldum..
    bende sizi bekliyorum sayfama...
    kucak dolusu sevgilerimle..
    :)

    YanıtlaSil