20 Nisan 2008 Pazar

# Yemek Tarifleri

Tatlı Ekşi Soslu Tavuk (Çin Usulü)

Arada sırada farklı bulduğum, deneyip beğendiğim yemek tariflerini paylaşacağım. Daha önce bir salata yazmıştım. Şimdi yazacağım yemeği ise nepisirsem.com adresinden öğrenip çok önceleri yapmıştım. Bu yemeği yaptığımı bile unutacak zaman sonra tekrar siteye bakınca ne kadar güzel olduğunu hatırlayıp yeniden yaptım. Tabi bu sefer resmini de çektim. Genelde herkes gibi ben de tariflere sımsıkı bağlı değilimdir. Evde olan malzemeler elverdiği kadar ve bir malzeme yoksa alternatif olarak başka şeyler koyarak yapıyorum. Buraya tarifleri yazmaya karar verdikten sonra ise kafamda ölçüleri aklımda tutmaya çalışıyorum çünkü neredeyse hiç ölçü kullanmadan gözümün kararıyla yapıyorum her yemeği. Şimdi nasıl yazacağım bilemiyorum.

Yemek kabaca üç aşamadan oluşuyor. Sebzeler, tavuklar ve domates sosu.

Sebzeli kısmı yapmak için soğan, dolmalık biber ve havucu iri iri doğrayıp az yağda soteleyin. Sebzelerin diriliği kaybolmayacak kadar ateşte kalmalı. Tabi biraz da tuz eklenmeli.

Fileto şeklindeki tavukları küçük küçük doğrayın. Un, yumurta, kabartma tozu ve su ile yapacağınız boza kıvamlı sosa bulayıp, kızgın yağda kızartın. Kızarmış tavukları sebze karışımının içine atın.

Domates sosu için ise, rendelenmiş (yada robottan geçirilmiş) domatesleri, biraz salçayı bir tencereye koyup pişirin. İçine şeker, biraz sirke ve limon suyu katın. Kaynayana kadar karıştırın.

Tarifi aldığım sitede domates sosu da sebze ve tavuklarla karıştırılıyordu. Ben ayrıca üzerine koydum, herkesin istediği miktar alabilmesi için. Aşağıdaki resim sosu koymadan önceki görünümü, yukarıdaki de soslu olan. Çin yemeklerini sevenler beğenecektir. Biz bayıldık.

Tarifte hiç ölçü vermedim. Ölçüsüz yapamam diyenler yukarıda yazdığım siteye bakabilir. Ben o ölçüleri bire bir kullanmadım. Çünkü iki kişi için çok fazlaydı. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder