Emzik etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Emzik etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

16 Temmuz 2013 Salı

Bebekleri Emziğe Alıştırmak

Temmuz 16, 2013 16 Comments
Kızım üç aylık olduğundan beri emzik kullanıyor. Emziğe alıştırma konusunda çok ısrarcı olmadım ama kullanmasını arzu ediyordum. Yurt dışında yaşadığımızdan, iki aylık olduğundan beri uçağa çok kez bindi. Uçak yolculuklarında kalkış ve iniş anında basınçtan etkilenmemesi için bebeklerin emzik almaları veya meme emmeleri tavsiye ediliyor. Karnı tok olduğunda asla memeyi kabul etmediği ve uçuş saatlerini de açlığına göre ayarlamamız mümkün olamayacağı için kızımın mutlaka emzik emmesi gerekiyordu.

3. Aya kadar zaman zaman emziği verdim. Bir iki çekip ağzından fırlatıyordu. O zamanlar emziği sevmediği şeklinde yorumlasam da şimdi aslında emziği kontrol etmeyi beceremediğini düşünüyorum. İlk kırk gün emzik verilmesi tavsiye edilmiyor zaten iyice alışsın diye. Sonra gün geliyor emme refleksi çok gelişiyor, öyle ki tüm gün boyunca dudaklar sürekli hayali meme emiyormuş gibi uzata uzata oynuyor. 

İşte kızımın emziği sorunsuz kabul edişi bu döneme denk gelir. Karnı tok olmasına rağmen sürekli ağzı meme emmeye çalışır gibi hareket ettiğinde uykuya dalamıyordu. Böyle bir zamanda emziği aldı, rahatladı ve kolayca uyudu. Ondan sonra da sıklığı değişse de kullanmaya devam etti.

Siz de bebeğinizi emziğe alıştırmak istiyorsanız bu dönemi bekleyebilirsiniz. 

Emziğe alışınca zor bırakır diye bir korkum olmadı hiç. Diğer bir çok konuda olduğu gibi alışkanlıkların kazandırılması ve bıraktırılmasının bir süreç olduğuna inanıyorum. Birden değil ama uzun vadede kontrol altında tutularak alışkanlık değiştirilebilir. Bu süreçte çocuğu üzmemek, travmatik etkilere neden olmamak benim öncelikli hedeflerim. Emzik kullanımını bu güne kadar hep kontrol altında tuttum. İhtiyaç duyduğu zamanlar serbest bıraktım ama ihtiyaç duymadığında ağzına tıkmadım. şu an bağımlı değil ama gün içinde bazen aklına gelip istiyor. İşte o anlarda aslında neden ona ihtiyaç hissettiğini anlamaya çalışıyorum ki onun yerini başka bir duygu ile giderebileyim. Özellikle diş çıkarma dönemlerinde emzik bizim için en önemli stres atıcı nesne oldu. Onu ısırıp hızlı hızlı emiyor böyle dönemlerde. Geçen hafta çıkan 16. dişi de atlattıktan sonra biraz daha uzun süreler emziği uzak tutup, istek duyduğu anları başka şeylerle geçiştirmeye çalışarak bıraktırma sürecine geçmeyi planlıyordum yakında başlayacağım.

Emzik kullanımının ayrıca, ağzına her şeyi sokmayı engellemesi gibi bir faydası da var. Diğer şeylerin temizliğini kontrol etmek emziğe göre çok daha zor. Yine uykuya dalmaya yardımcı olduğunu hatırlatayım. Bir de emzik almayan bebekler genelde emzik niyetine anneyi kullanıyorlar. Bebek ufakken çok sorun olmasa da özellikle 1 yaşından sonra bu durum uğraştırıcı ve can sıkıcı olabilir.

Tabi emzik kullanımı konusunda tercih de size ve bebeğinize kalmış. Ben kendi formülümü paylaşmak ve benzer heveste olanlara fikir vermek istedim. Özellikle yukarıda belirttigim gibi emme refleksinin tavan yaptigi dönem emzige alistirmak için uygundur ve bebeginizi rahatlatacaktir,