11 Mayıs 2019 Cumartesi

11:5 FotoŞok

Paris’teki fotoğraf çekiminin hemen ertesi günü hastalandım ve oldukça ağır geçirdim. Şimdi bugün tamamen iyileşmiş durumdayım ama biliyorum ki o hastalığımın da nedeni üşütme, mikrop vs den ziyade benim üzüntülerimdi. Daha doğrusu üzülüp hastalığı bedenime buyur etmem belki. Her ne zaman duygusal çöküş yaşasam hasta oluyorum çünkü.

Diyeceksiniz ki bak ne güzel, herkese nasip olmaz, böyle bir an yaşamışsınız vs vs. Şu anda ben de böyle düşünüyorum ama fotoğrafları ilk gördüğümde (çekerken bize gösteriyordu) tam bir şok yaşadım. Nasıl anlatsam. Pinterestteki benzer fotoğraflara bakıp hayallere dalmışım ama o fotoğraflarda ya hep mankenler ya da ideal görseller vardı. Onların yerine kendimi koymamışım veya koyduğum hep gençlik hallerimmiş. Oysa fotoğrafta gördüğüm yaşlanmış, kırışmış, daha şişman bir kadın. Bir an kendimi komik bile buldum. Nasıl aysel gürel’in giydiği yaşına uygun olmayan kıyafetler absürt görünüyorsa, kendimi dışardan öyle gördüm. Bu pozları 20 li yaşlarımda evlendiğim zaman vermeliydim, şimdi hiç yakışık alıyor mu? Kim bilir sokakta öyle yürürken ne komik görünüyordum, insanlar bize gülüyordu belki. O zamanlar yapmadığım için pişmanlıklar, şimdi düştüğüm komik duruma acımalar... Zamanında olmadığı için kaderime küsmeler, kocama darılmalar...Tamam bu düşüncelerin bazıları abartı olabilir ama gerçeklik payı olan da var, sonuçta her şey zamanında güzel-miş!

Aradan on gün geçince, fotoğraflara tekrar tekrar bakınca kabullendim. Bazılarını beğenmeğe bile başladım (ama hala beğenmediklerim var). Aslında gün içinde aynaya çok az baktığım için ve tabi bir de eskiden daha sık katıldığım düğünler dolayısıyla daha fazla kendimi şık kıyafetlerde gördüğüm için; yeni halimin şık kıyafetlerde, makyajlarda nasıl göründüğüne dair fikrim yokmuş. Meğer eskiden katıldığım düğünlerdeki orta yaşlı çocuklu kadınların yerini almışım ben de.

Görüldüğü gibi konu yine başa döndü ve 40 yaş’ın depresyonu asıl neden çıktı. Meğer hala beni vurmaya devam ediyormuş. Bugün fotoğraftaki görüntümü, abiye içindeki duruşumu kabullendim ama bilmiyorum yarın başka bir hal içindeki kendi halimi görüp sarsılmadan geçebilecek miyim? Sanırım her bir farklı için yeni GeCe böyle diye beynime bir ön yükleme yapmam lazım. Sonra da bunu kabullenip yoluma devam etmem.

Belki de daha çok selfie çekip fotoğraflarla kendimi şoklamam...

Evet evet.

16 yorum:

  1. Gececim, 40 yaş ikimizi kötü vuruyor, gel bir ittifaka girelim biz.
    Sana uzun bir mail yazacağım, çünkü özel yazmak istiyorum ama özetle şuraya şunu yazayım: "evet yaşlanıyoruz, kırışıyoruz, belki dik duruşumuz bile kalmadı, biyerden göbek çıkıyor öbür yerden kol altı sarkıyor amaaaaa, o gözler var ya, sıcacık gülüyor, seninkiler de öyle e benimkiler de fena değildir :)) Bak senin için kendimi övdüm hiç yapmayı sevmediğim şeydir halbuki.. Yani diyeceğim odur ki, fotoşok ile göbeğini karnını değil, gözlerini, güzel bulduğun yerlerini yakın çekim çek ve onlara bak bir süre, sonra "ay hoş kadınım" hissi gelince, o zaman bir derece daha hoşlanmadığın yerlerine bak.. Ve de ki, bu göbek içinden iki çocuk çıkardığı için, muhteşem gözüküyor. Bu kırışıklık eşim bana güzel bir şey söylediğinde gülümsediğim için orada.. Bende çok işe yarıyor ;)
    Yaş ve kıyafet konusuna gelince, ben şunu dşünüyorum, yaş değil ama tarz önemli kıyafet seçiminde. Ben insana doğal ten ve göz rengine uygun renklerin yakıştığını düşünüyorum, mesela sen fotoğraflardan gördüğüm kadarıyla buğdaysın, sana aslında biraz daha koyu saç daha yakışabilir benim fikrimce. Açık renk beni de yaşlı göstermişti, koyutunca insanlar "ya sen kremini falan mı değiştirdin" falan demeye başladılar halbuki sadece saç rengimi doğala boyattım geri :D Ama bu sadece benim fikrim sonuçta ne moda ikonuyum ne de senin zevkin açık renkse ona laf etmiş gibi olmak istemem, hayat öyle kısa ki ay dışardan ne görünüyora takılma, nasıl mutlu oluyorsan sana o yakışır bence.. Sarı seviyorsan sarı ol ya, kime ne :) Açık renk az makyaj, doğal renkler ve kıyafet seçiminde birkaç ufak ayrıntı (mesela senin renklerin lacivert, hardal, bordo, mor ve kahve tonlarıymış bak) bence çok fark ediyor özellikle 40'lardan sonra. Ama 40 olduk diye de ağır ablaya batmayalım ya gözünü seveyim :D Bence bahar gecikti ya, bir de üstüne hastalık bindi ondan darlandın, merak etme güneş açsın, çık bi alışverişe, şahane hissedeceksin.
    Ayrıca fotolar bana güzel geldi ya, ne güzel gülmüşler falan diye sevgiyle baktım hepsine, "ayy göbeği çıkmış" diye bakanı ne takıyorsun o zaten içi bozuk, sana yaramaz, bırak ne düşünürse düşünsün :) Çok sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ozelden yazistigimiz icin buraya hemen cevap yazamadim kusura bakma, tavsiyelerin cok degerli ve dikkate almaya basladim bile. yeniden daha guclu bir sekilde cikacagiz bu durumdan insallah

      Sil
  2. Güzeller güzeli gece’m! O zamanlar yapmış olsaydın bedenin incecik, cildin parlak, saçların hacimli olacaktı evet; ama bu minnoş yavrular karede olmayacaktı.

    Gözlerinizde 20 yılı devirmenin huzuru, gururu, olgunluğu, dinginliği olmayacaktı. (Sen stresli ve zor bir çekimdi, istediğim gibi poz veremedim yazmışsın önceki yazında ama bahsettiğim zaten “poz” değil. gözlerinizden duruşunuzdan okunuyor ailenizdeki huzur. Bu tabloyu en değerli, özel, anlamlı kılan da bu zaten)

    Hayal kırıklığını anlıyorum, ta içimde bir yerde hissettim, boğazım düğümlendi yazdıklarına (benzer duygular yaşadığım anlar oldu çünkü benim de...)

    Sen zaten bu olaydaki güzellikleri görebilme, gördüğünü kabullenip sevebilme noktasına gelmişsin. Daha fazla söze gerek kalmamış. Şahane taktikler de vermişsin hem kendine hem hepimize :)) -daha çok aynaya bakmak, daha çok fotoğraf çekilmek, filtre kullanmak yüzleşmek, alışmak eheheh-

    Benim de 40 yaş hedeflerim böyle!
    -değiştirebileceklerim için uğraşmak (saçıma, cildime, bedenime iyi bakmak. Sağlıklı beslenmek, spor yapmak; fit ve dinç olmak)
    -değiştiremeyeceklerimi kabullenmek (ne kadar zayıf, bakımlı, makyajlı, şık olsam da 20li yaşlarımdaki gibi görünmeyeceğim ve bu tamamen okey)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. basakcim, verdigim mesajlari anlayip yol yakinken onlem almani coook takdir ettim, keske bana da soyleselerdi valla bak. saka bir yana kendimizi ihmal etmemek lazim, hem bedensel hem psikolojik sagligimiz icin. sonra 45 inde delirmis bir anne bulmasin cocuklar :/ diger yandan evet sahip olduklarim ne mutlu ki oldukca fazla ve bunu kayiplarimla kiyaslarsam asla geri vermek istemezdim.

      tesekkur ederim motive edici yorumuna

      Sil
  3. Oysa ki ben görür görmez bayıldım fotoğrafa. Mutluluk, huzur, bilgelik, gurur akmıştı bana doğru. Çok imrendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkasındaki hikayeyi bilmeyince ne kadar farklı değil mi, üstelik her gün gördüğümiz onlarca fotonun herhalde onlarca hikayesi var. Çok teşekkür ederim ana yorumunuz çok mutlu etti.

      Sil
  4. Aile içi iletişim için beş yıl önce kurduğumuz WhatsApp grubunun profil fotoğrafına baktığımda geçen, aman allahım ne kadar gençmişiz, dedim.
    Ne zaman bir fotoğrafı beğenmeyip silecek olsam, on sene sonra çok güzel bulacağımı düşünüp vazgeçiyorum :)
    Senin enerjini, yaşama sevincini, çocuk yetiştirme şeklini beğeniyor ve örnek alıyorum.
    Eskiden düğün fotoğraflarındaki iki küçük çocuklu kadınlar 23-25 yaşında oluyordu. Bizim gibi kırklı yaşlarda değil. Belki bundan oturtamıyoruz kafamızda ha?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru dedin ben de düşündüm, geç anne olunca bunlar normal ama bizden önceki nesil için önümüzde fazla benzer örnekler yoktu. Biz de böyle işte düşe kalka yeni örnekler inşa ediyoruz kendimize. Gelecekte bu günü güzel bulacağım benim de kafama dank etti. Allahım ne büyük şok, nasıl kabulleneceğim bilemiyorum

      Sil
  5. Aile fotografiniz cok güzel. Herkes mutlu ve sik, en önemlisi de gercekten mutlu. Siz de oldukca güzel ve dinc görünüyorsunuz. Güzel bir yüzünüz var. Kilonuzdan memnun degilseniz degistirebilmek sizin elinizde, ama bence göze batan bir kilonuz yok. Tabi ki kimse 20 li yaslarinda kalmiyor. Hepimiz yaslaniyoruz. Benim de begenmedigim coooook fotografim var ama ne yapalim :) Yasinizin tadini cikarin. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet doğru dediniz kontrolümüzde olan şeyleri değiştirmek mümkün. Benimki biraz daha birikmişlerden kaynaklı bir duygusal çöküş oldu, yavaş yavaş düzeleceğim inşallah. Yoksa şükretmem gerekenler sevmediklerimden kat kat fazla çok şükür

      Sil
  6. tam tersi, ben de seni son aylarda aşırı beğeniyorum. fotoğraflarda, senin nasıl çıktığını özel olarak incelemedim, bütüne bakmaktan. hepiniz bir arada o kadar güzelsiniz ki.

    sana daha beterini söyliycem.

    27 yaşında evlendim. ve düğün fotoğraflarımı nasıl imha ettiysem, hiçbiri yoklar :D 'hayat beni yıpratmış' bahanem de yok. baya kötü çıkmışım yani. bunu kabullendim. hatta volkanın ailesi muhtemelen 'çirkin gelin' demişlerdir hakkımda çünkü aşırı gelin-karşıtı, gıybetçi akrabalar var aralarında.


    fakat şu var.. aslında hoş kızımdır. beğenirim kendimi. o gün olmamıştı işte, durum sadece buydu.


    40 yaş diyorsun ama sen genç, çekici, romantik tipli bir annesin. bunu ben bile görüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 27 yasinda evlenmis ve neredeyse hic fotosu olmayan bir diger gelin de benim. olanlari gormek dahi istemiyorum o derece. ben de seni cok fotojenik buluyorum ama kendimi hic bulmam, illa ki bir tuhaf bakarim aslinda yine bu paris fotolari fena degil digerlerinin yaninda.

      yazdigin gibi gorundugumu hic dusunmemistim cok utandim ve sevindim, tesekkur ederim.

      Sil
  7. Ben resimlerinizi cok begendim, insan kendini hic begenmiyor fotograflarda ama size tanimayan, yani tarafli olamayacak biri olarak bence cok hos cikmissiniz,gulusunuz, saciniz hepsi guzel. Ailecek fotograflariniz da poz verilmis gibi degil, dogal, aile sicakligi, normalligi var. Kimse de aman bitse de gitsek gibi gozukmuyor ki bu konuda esinizi cok takdir ettim, hem bu cekime razi olmus, hem de fotograflarda gercekten de katilimci cikmis. Benim esim hayatta yapmaz gibi geliyor :)Ogut verir gibi olmak istemem ama yasinizin da tadini cikarin, su an 40 keske olsam dedigim bir yas, gercekten bu cagda genc bir yas. Sevgiler. Banu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya boyle tatli yorumlarla biraz daha iyiyim desem inanir misiniz bilmem. cok tesekkur ederim. biliyorum gun gelecek bu gunleri arayacagiz :(

      Sil
  8. 5 aydir 40 yasin agirliginda ezilen bir insan olarak aynaya bile bakmayi biraktim.Yuzumdeki cizgileri hic oyle yasanmislik olarak goremiyorum,baya bildigin cokmusluk hissi gibi geliyor.Ajda Pekkaní bu kadar icimde hissedip anlayabilecegimi hic dusunmemistim:)
    Bu kisa aciklamadan sonra bence resimler guzel cikmis.Birde son zamanlarda verdigin kilolar bence daha genclestirdi.Yani 40 yasinda 40 gösteriyormussun gibi gelmiyor bana resimlerde acikcasi.Birde ben seni Gece ta Kosice zamanlarindan beri takip ediyorum.Baktigin zamanda yaban ellerde dogum yaptin,cocuk buyuttun.Sonra geldin Amsterdam´a 2.cocuk oldu falan.Bunlar kolay seyler degil.Yine(Allah beterinden saklasin ama ) bence bu Kadar komfor alani disina cikip hala 40 lik durmayan bir 40liksin:)

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inanir misin bu sabah ajda pekkani ve daha nice estetik yapanlari dusundum ben de , demek ki hakikaten insan oyle iyi hissedecek ise yaptirmak normalmis, olaganmis. ben de kendime zaman taniyorum bunu atlatmak ivin, bu gunlerde daha iyiyim ama hic ummadigim yerde beni vuracakmis gibi geliyor.

      diger yandan gercekten 40 gostermedigimi herkes soyluyor fakat nasil desem, baskalariyla kiyaslama degil de kendi icimdeki donusum beni daha cok ilgilendiriyor. kollarimin dirsekten asagisi mesela, yatay tuttugumda sarkiyormus megerse hic dikkat etmemisim. gozumdeki kirisikliklar birden bire cogaldi sanki. simdi bol bol kendimi inceleyip bunlari sevmeye baslama zamani galiba.

      yorum icin cok tesekkur ederim.

      Sil