4 Şubat 2019 Pazartesi

4/2 Fizik Öğretici Oyunlar

Temel fizik kanunlarını çocuklara öğreten çok sevdiğim bir oyun keşfetmiştik geçtiğimiz yıllarda. Kızım yaşı uymamasınarağme (5 yaşındaydı) defalarca oynadı, epey ilerledi. Bazı seviyeleri tek başına, bazılarını da bizim yardımımızla geçti. Oyunun adı Love Balls. Birbirine aşık iki topu parmakla çizgiler çizerek bir araya getirmeye çalışıyorsunuz. Bu oyun oldukça popüler, görselini almak için aradığımda benzer özellikte ama farklı isimde birçok oyun olduğunu da gördüm. Fakat bence en güzeli bu.


Geçtiğimiz günlerde ise Love Balls mantığında ama biraz daha geliştirilmiş (çünkü akışkanlar mekaniğini de öğretiyor) Happy Glass isimli bir oyun yükledik. Kızım yine bayıldı ve bu sefer beni hiç oynatmadan seviyeleri ilerledi :( Onu izlerken oyunu çok beğendim ve biraz önce kendime de yükledim.



Şimdi bu yazıyı yamak için araştırma yaparken, ilgili oyunlar içinde iki tanesini daha sizlerle paylaşmaya değer buldum. Bunlar da sıvıları ilgilendiriyor. Biri susamış kediye su ulaştırmayı amaçlayan, diğeri de labirentlerle birbirine bağlanmış bardaklardan hangisinin önce dolacağını (basınç ve bir nevi havuz problemi) öğreten bir oyun.


Çocukların ilgisine göre değişir ama bence 5-6 yaştan itibaren tüm çocuklar için uygun. Şiddetle tavsiyedir.

Ve tabi hepsi de ücretsiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder