16 Haziran 2016 Perşembe

# buzdolabı # buzdolabımda su birikmesi

Haftanın Bilgisi: Buzdolabımda Su Birikiyor Ne Yapmalıyım?


Buzdolaplarında bazen sebze meyve bölümünün altında su birikir ve sık sık temizleme ihtiyacı doğurur. Benim de başıma geldiğinde, üstelik birkaç günde bir tekrar tekrar oldukça, buzdolabımın artık bozulduğunu düşünüp yeni arayışlara girmiştim. Fakat sonradan bunun bir çaresi olduğunu öğrendim.


Meğer çok basitmiş, benim buzdolabımda yukarıdaki fotoğrafta görüldüğü üzere arka duvarda bir delik var. Bazen koyduğumuz yiyeceklerin kırıntıları bozulan sebze artıkları falan bu deliği tıkıyormuş. Eğer su birikmeye başladıysa delik tıkanmış açın demekmiş. Buzdolabında oluşan buhar bu delikten atılıyormuş.

Elbette sizin dolaptaki delik farklı bir yerde olabilir ama dikkatlice bakın ve deliği arayın. Temizlediğinizde su birikmesi son bulacaktır.

8 yorum:

  1. Çok faydalı bir bilgi bu, paylaşımın için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. Bu arada benim buzdolabinda da plan birseydi..Sebebini arastirmamistim..Tesadüf komsu bir blogta gördüm postunuzu ,iyi de oldu...Tesekkürler:)

    YanıtlaSil
  3. no frost buzdolapları için geçerli bir bilgili mi? hertür buzdolabında bu delikten var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakınca görülüyor muhtemelen onlarda da vardır

      Sil
  4. Hocam senden allah razı olsun ya temizledim orası resmen çamur gibiydi, inşallah bundan sonra su akmaz sebzeliğin oradan..

    Bide bişey sorcam o delikten su nereye tahliye oluyor ?

    YanıtlaSil
  5. Sanırım dolap içind devir daim oluyor ben de tam emin değilim. Fakat temizlendiğinde toplam su miktarı daha az

    YanıtlaSil
  6. Benim biz dolabın alttan buzluklu sepzelik kısmına şu birinkintisi oluyor neden acaba

    YanıtlaSil
  7. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil