6 Nisan 2014 Pazar

Neee 3. Azılar mı?

Geçenlerde "Dişim Bitti" başlığıyla yazdığım yazıdaki sevincim kursağımda kaldı. Helo'nun dişleri bitmemiş. Normalde azı dişlerinin çıkması çok daha zahmetli oluyor dört tane ucu olduğu için. Ancak o yazıyı yazdığımda gerçekten tüm uçlar çıkmış, dişetinin üzerinde epey yükselmişti azıları.

Herhalde herkes biliyordur, bebekler üç yaşına kadar yirmi diş çıkarır ve bu süt dişleri 5-6 yaş civarı dökülmeye başlar. Kızım, yirmi dişi tamamladığı halde (ağzını açıp saydırdığını zannetmeyin, saymak için ne ısırıklar yedim gazi oldum resmen) sürekli elleri ağzında dişlerini kaşımaya devam ediyordu. Diğer diş belirtileri de aynen ortaya çıkmıştı. İstanbul'a gelmeden önce dişlerinin arkasındaki, damağında boş kalan kısmın, aynen önceki diş çıkarmalarındaki gibi bembeyaz bir tepe şeklinde olduğunu farkettim.

Geldiğimizden beri de iştahı çok düşük, sürekli süt istiyor (genelde her diş döneminde böyle oluyor) ve pek bir şey yemiyordu. Dün gıdıklamaca oynarken üstte 3. azının çıkmış olduğunu farkettim. Bu sabah bin bir zahmetle kontrol ettim, üstte hem sağ hem solda üç azı dişi çıkmış durumda, alttakiler ise henüz çıkmamış ama çıkacaklar gibi görünüyor. Bu durumda şu anda 22 dişe sahip olan Helocum, alttakileri de çıkarırsa (ve tabi daha fazla çıkarmazsa ) 24 dişli bir bebek olacak.

İlk farkettiğimde oldukça endişelendim ama bu çok da anormal bir durum değilmiş. Çocukların yüzde beşinde görülebiliyormuş (aslında daha fazla da olabilir diyorlar çünkü çocuklar pek kontrol ettirmiyormuş) ve süt dişlerindeki fazlalık, yetişkin dişleri döneminde normale dönüyormuş. Tabi yine de doktora göstereceğiz gider gitmez.

İnternette araştırdığımda fazla diş çıkması olayı hyperdontia olarak adlandırıldığını ama genelde çok garip boy ve şekillerde ve damağın farklı yerlerinden çıkan dişler için bu tanımın yapıldığını gördüm. Bizim durumumuzda, diş diğerlerinden farklı değil, damakta gayet düzgün yerleşmiş ve dişleri saymasak bir anormallik olduğu anlaşılmayacak şekilde görünüyor. Bakalım doktor ne diyecek.

Sonuçta hala diş çilemiz devam ediyor :( Bitti diye boşuna sevinmişim.

Sizin bildiğiniz bu tip vakalar var mı? 

2 yorum:

  1. A aaa cok sasirdim ! Uc cocugumda boyle bir seyle karsilasmadim. Bende hep 20 disle bu defter kapaniyor diye biliyordum.

    YanıtlaSil
  2. ben de zaman zaman şüphelenmiyor değilim, zamansız istahsız kalmalar ağzından akan sular vs. baksam saysam sayamıyorum ki ne mümkün,hayırlısı diyelim artık :)

    YanıtlaSil