6 Aralık 2011 Salı

Bebeklerde Gaz Problemi İçin Muskat

Muskat cevizi ile tanışmam 20 yıl öncesine, en büyük yeğenimin bebekliğine dayanıyor. Ablam 20'li yaşların başında çok erken anne olmuştu ve o zamanlar altlı üstlü oturduğu rahmetli kayınvalidesinin bebek bakımında çok yardımları olmuştu. Gerçi kendisi SSK hastanesinden hastabakıcı olarak emekli olduğu için herşeyi çok bilen kadınlardandı. Hani doktor olmasa bile hastane tozunu yutanlarda bir bilgiçlik vardır ya o da öyleydi. Kadın sağlık konularında neyi nasıl yapılacağını iyi bilirdi ve hatta hiç unutmuyorum bebeği hepimizden farklı şekilde tutup sallardı.

Geçen yıl Madonna'nın doktoru olarak bilinen Harvey Karp Türkiye'ye geldiğinde tvlerde bebekleri nasıl tutup sallamamız gerektiğini anlatırken şaşkınlıkla ablama döndüm ve dedim "ablaaa bu adam aynı D. teyzenin yaptığı gibi yapıyor". O da çocuğu aynı şekilde kavrar ve hepimizin aksine sağa sola doğru değil hafif bacaklarından yaylanarak sallardı ve kulağımda hala sesi olan pış pış sesini çıkarırdı. Yani bu kadar benzerlik olması hayret vericiydi.

O zamanlar ben de 12 yaşlarımda bir çocuktum ama gözümün önünde hayal meyal hatırlıyorum. Ancak sonrasında ikinci yeğenimde (99 yılında) bilgilerimi pekiştirdim.  Şimdi konuya birinci dereceden ilgili olunca bu bilgileri kullanmayı umuyorum.

Muskat cevizini nasıl kullandıklarına gelince, çok uzun uğraşlar sonucu pudra şekeri gibi incecik bir toz haline gelecek şekilde rendelerlerdi. Bir adet ceviz yetiyordu o zaman, bir kaç ay gittiğini hatırlıyorum. Hatırladığım kadarıyla tadı biraz acı olduğu için, içine yine çok ince dövülmüş olan toz şekerle karıştırırdı. Şimdi yenidoğanlara şeker verilmediğini biliyorum ama herhalde çok az olduğu için veriyorlardı. Bu tozdan bebeğe meme emmeden önce, ablam parmağını ıslatıp toza yapıştırarak (gerçekten çok az bir miktar) bebeğin diline veya damağına sürüyor ardından hemen emziriyordu. Ne kadar sıklıkla yaptığını tam hatırlayamıyorum ama sanırım her emzirmede oluyordu.(ilk fırsatta soracağım)

Şimdi bu mevzu nerden aklıma geldi derseniz, dün markette baharat bölümünde toz muskat gördüm ve hemen aldım. Doğrusu burda bulup bulamayacağımı (adının ne olduğunu) bilmiyordum ama neredeyse aynıymış. İnternette faydalarını araştırınca, gaz ve mide problemlerine iyi geldiği, mikropları öldürdüğü falan yazıyordu ancak rezene gibi bu da aşırı dozda alınması halinde uyuşturucu etkiye sahipmiş. Bu yüzden aman dikkat.


ONEMLI NOT- SONRADAN ILAVE

Bu yazıyı yazdığımda hamileydim ve araştırmadaydım. Kızım gazlı bir bebek olmadı ve ben muskat kullanmak zorunda kalmadım. Hem kullanmadığım için hem de doktor olmadığım için anlattığım hikayeyi koşulsuz kabul etmeyiniz. Kendi çocuğunuzun durumuna göre ve doktorunuzun tavsiyesine uyarak kullanın. Rezene gibi muskat da yatıştırıcı etkiye sahip bir bitkidir. Asla yüksek dozda kullanmayınız.

24 yorum:

  1. hiç bilmiyordum muskat cevizinin gaza iyi geldiğini.

    Ablan çok şanslıymış böyle bir kayınvalidesi olduğu için

    YanıtlaSil
  2. Ben de bilmiyordum muskatın bu işe yaradığını.

    YanıtlaSil
  3. Benim oğlumda da gaz problemi vardı ve muskatı denemiştim gerçekten rendelemek çok zor oluyor. Şimdi toz halinde bulunması büyük şans :)

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. biz çok çektik gazdan...inşallah böyle bir probleminiz olmaz. her türlü şey denedim, muskatı da... bizim oğluşa çare olmadı ama muskat+nöbet şekeri+çörek otu, hepsini rondoda un kıvamına getirip vermek daha faydalı diye duydum sonradan...

    YanıtlaSil
  5. hmmmm guzel seyler bunlaaar :))
    bir kac ay sonra lazim olacak ablaaa :)
    Bende esra eroldan duydum; kimyon iyi geliyomus :))

    YanıtlaSil
  6. gaz için rezene çayıda çok iyi gelir, muskatı bende ilk defa duydum iyi oldu , teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. Benimde muskatla ilk tanışmam ablam vesilesiyle olmuştu.Tabii ozamanlar 7 yaşındaydım ama yiğenim okadar çok ağlıyorduki unutmamda imkansız oldu.şimdi benimde 11 aylık bir oğlum var onunda gaz sancıları olmuştu bizde kullanmıştık benim dedem aktardı rendelemeyin derdi kullanacağımız zaman bıcakla ince ince kazıyıp (çay kaşığının ucu kadar) çay kaşığınada sütümü sağıp bebeğimin ağzına veriyordum.Allah yardımcımız olsun...:)

    YanıtlaSil
  8. Canım öncelikle hamileliğinin güzel geçmesini ve bir an önce bebeğine kavuşmanı diliyorum,sağlıkla inşallah...
    bende 3 çocuk annesi olarak ve en son oğlum Keremde yaşadığım gaz problemi nedeniyle tecrübe edindiğim (Kerem 4 yaşını doldurdu,ablaların biri 19 diğeri 15 yaşında)birşeyi paylaşmak istedim ve blogumdada yayınlamıştım....kimyon....evet kimyonu çok az miktarda, çay kaşığında anne sütü ile karıştırıp günde 2 defa bebeğe veriyorsunuz ve sonucun mükemmelliğine hayret ediyorsunuz!!!kolik sancıları için birerbir ....sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Ben de bir arkadaşım sayesinde tanışmıştım muskat ceviziyle, oğlumun bebeklik dönemlerinde kurtarıcı oldu bizim için...

    YanıtlaSil
  10. Benim oğlum 1,5 aylik gazı icin muslarından ne kadar ve hangi zamanlarda kullanmalıyım. Acil yardim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emzirmeden hemen önce parmağını muskat tozuna batırıp ağzına sürüp ardından hemen memeyi verin

      Sil
  11. Böyle bi ceviz çeşitinin olduğunu böyle bi işe yaradığını ilk defa duyuyorum blogunuzu genel olarak gezdimde gerçekten harika bi iş çıkarmışınız tebrik ederim iyi çalışmalar heloya selam

    YanıtlaSil
  12. muskat gerçekten işe yarıyor 4 aylık bir bebeğim var denedim emzirmeden önce verdim

    YanıtlaSil
  13. benim bebeğimde 1 yaşında cok gazı var sürekli ağlıyor uykudan bile ağlayarak kalkıyor çörek otunun faydası varmı yardım edin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çörek otu da muskat da yardımcı olur ama bu gazın kaynağını bulabilmeniz daha doğru olur

      Sil
  14. Benim yeğenim 17 günlük çok sancìsi vardi bugùn dayanamayıp aktara gittim ve rezene ile muskat aldim ablam muskati kullanmak istemedi baska sitelerde uyuşturucu aman dediler acikcasi bende tedirgin oldum lutfen beni bilgilendirin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O uyuşturu etkisi rezenede de var ve sanırım bu tip tüm ilaçlarda var. Yazıda yazdığım gibi parmak ucuyla çok az, mesela serçe tırnağının yarısı kadar bir yüzey verebilirsiniz

      Sil
  15. Bebeğim 7 aylık ve cok gazi var muskati nekadar ve nekadar araliklarla vermeliyim acil cvp lutfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emzirmeden emzirmeye verebilirsiniz ama düzenli bir kullanıma geçmeden önce deneyip işe yarayıp yaramadığına bakmak lazım. Çok az parmağınızı ıslatıp toza bulayın o kadar yeter

      Sil
  16. merhaba iyi günler.Benim de 50 günlük bebeğim var . Gaz problemimiz var . Ben de denedim işe yarıyor ama tedirginliğim var . Bebeğin bağırsakları için her hangi bir sıkıntı yaratır mı diye düşünüyorum sürekli . Ben günde bir defa söylediğiniz miktarda kullanıyorum ve kullandığım gün bebeğim sürekli uyuyor . Acaba ne yapmalıyım ? Yardımcı olursanız sevinirim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kullanmadığınız zamana göre daha iyi uyuyorsa rahatladığı için olabilir ancak şuna dikkat etmekte fayda var. Bu aydaki bebekler toplam 15-17 saat uyur günde. Bu süreyi aşmıyorsa sorun yok, aşıyorsa o zaman uyuşukluğa sebep oluyor olabilir çok daha az vererek deneyebilirsiniz.

      Sil
  17. hah, tam da onu diyecektim, gerçekten de uyuşturucu etkili, hatta "legal high in the kitchen" deniyor buna, aman dikkat

    YanıtlaSil
  18. selam. oğlum 32 aylık. ben oğluma ballı bir karışım hazırladım.içinde muskat da vardı. 1 çay kaşığı verdim ve oğlum2-3 saat sonra baygın bakmaya ve uykulu yürümeye başladı . hemen ılık banyo yaptırıp ılık süt verdim.şu an çok panik yaptım. verdiğim karışımdaki muskatın etkisi ne kadar olabilir acaba . acil yardım istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etkisi ne kadar sürer bilmiyorum ama bir çay kaşığı çok fazla :(

      Sil

i made it GeCe